בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו בשוטרים מונעים צילום של שוטרים מכים

עו"ד יאדו הגישו תלונה במח"ש נגד השוטרים המעורבים באירוע

  • יח"צ
  • ד' אב תשע"ו - 15:21 08/08/2016
גודל: א א א

תלונה למח"ש שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו חושפת לדבריו אירוע של תקיפת צעיר בידי שוטרים, מעצר בלתי חוקי ושיבוש ראיות. חטאו של הצעיר: ביקש לעלות להר עם תפילין

תלונה שהוגשה למח"ש חושפת אירוע בו לכאורה תקפו שוטרים צעיר יהודי, עצרו אותו בצורה בלתי חוקית, ואף שיבשו ראיות.

הצעיר, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, הגיע לעלות להר הבית, כשהוא עטור בתפילין. לדבריו, ניגש אליו שוטר שאמר לו כי הוא אינו יכול לעלות להר עם תפילין, וכי הוא מעוניין לדבר איתו, והוביל אותו אל עבר הגשר שמוליך מעמדת הבידוק לאזור הר הבית.

על פי התלונה, בשלב זה ביקש הצעיר להוריד את התפילין על מנת שיוכל להיכנס להר ללא תפילין וזאת בהתאם להנחיית השוטר, אולם השוטר לא הסכים, תפס בחוזקה את ידו של הצעיר והחל לדחוף אותו לכיוון היציאה.

"מרשי נעמד בסמוך למעקה ואמר לשוטר שיפסיק לדחוף אותו", כתב עו"ד יאדו בתלונה. ותיאר כי בשלב זה "שלושה שוטרים הגיעו למרשי ובלי למסור לו שהוא מעוכב או עצור התחילו לדחוף את מרשי ולהכות את מרשי לרבות בעיטות".

חלק נוסף של התלונה מתייחס למניעת תיעוד האירוע. שני יהודים שעמדו בסמוך החלו לתעד את האירוע באמצעות מכשירי הפלאפון שלהם, אולם שוטר נוסף בשם מוטי גבאי הורה להם לא לצלם ועל פי התלונה אף היכה בידו על אחד הפלאפונים שתיעדו את האירוע האלים".

"השוטרים המשיכו להכות במרשי גם לאחר שהיה אזוק לרבות שבירת משקפיו בעודו אזוק", הוסיף עו"ד יאדו. "גם לאחר שהטלפונים כובו והופסק התיעוד של האירוע, המשיכו השוטרים שלא לעיני המצלמות להטיח מכות במרשי".

"מדובר באירוע הכולל תקיפה והפעלת כח בלתי סביר, ואף נקיטת אלימות מכוונת של השוטרים, תוך שהם מבצעים מעצר לא חוקי ובאגרסיביות יתירה וזאת ללא שקדם לכך כל צעד מצדו של מרשי, שנאלץ להגיב אינסטנקטיבית לאלימות שהופעלה כלפיו שכאמור, לא פסקה אף לאחר איזוקו", כתב עו"ד יאדו למח"ש.

"אפנה תשומת לבכם להשלכות הציבוריות הרחבות לכך ששוטרים משתמשים שלא כדין בסמכויות שהוקנו להם על פי חוק ומבקשים ואף בפועל אוסרים ומחבלים באפשרות של אזרחים לתעד אירועים של תקיפות והפעלת אלימות מצידם של שוטרים".

יש לציין כי לאחר האירוע, שהתרחש לפני כשנה, המשטרה הביאה את הצעיר לבית המשפט וביקשה להרחיקו מאזור הר הבית למשך 45 ימים. בית המשפט לאחר שצפה בסרטון, קיבל את עמדת עו"ד אביחי חג'בי שייצג אותו מטעם ארגון חוננו והורה על שחרורו בערבות בלבד. לאחר שחרורו הוגש נגד הצעיר כתב אישום בו נטען כי במהלך האירוע נשך את אחד השוטרים שהיכה אותו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד