בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: מורחק מנהלי מעוכב ברמת גן

בהחלטה שרירותית הורו אתמול שוטרים כי תושב עדי עד שהורחק מביתו לא יוכל לשהות עם אשתו ובתו התינוקת בסמוך לביתו של אלוף פיקוד המרכז ברמת גן. חוננו: פגיעה חמורה בחופש הביטוי – צפו

  • יח"צ
  • י"ט אב תשע"ו - 15:08 23/08/2016
גודל: א א א
רוני נומה (עמוס בן גרשום לעמ)
רוני נומה (עמוס בן גרשום לעמ)

איתיאל זוארץ, תושב עדי עד ואב לחמישה ילדים, הורחק לחצי שנה נוספת מביתו בצו מנהלי חתום בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה. אתמול (ב') הגיע זוארץ יחד עם אשתו ובתו התינוקת לרחוב בו מתגורר נומה בכדי למחות על הצו, אולם כאשר ביקש לעזוב את המקום, הגיעו שוטרים ועיכבו אותו.

השוטרים עיכבו את בני הזוג עם התינוקת במשך כ-40 דקות מבלי לנמק את סיבת העיכוב. לאחר בירורים שונים טען השוטר כי זוארץ מורחק מהרחוב והסביבה, הרה לו לעזוב ואיים כי במידה ויגיע לשם פעם נוספת הוא ייעצר.

זוארץ ביקש לדעת מכח איזה צו או חוק הוא מורחק אך השוטר טען כי "אסור לך להתקרב לאזור הזה ואתה יודע את זה יותר טוב ממני". בהמשך טען כי זה רשום בצו, כשכוונתו ככל הנראה לצו ההרחקה המנהלי שקיבל זוארץ.

אלא שהצו מורה על הרחקה מיהודה ושומרון ולא מרמת גן, מה גם שאין בסמכות אלוף פיקוד המרכז להוציא צו הרחקה מהשטחים ש"בקו הירוק".

בארגון חוננו מציינים כי בעבר טענו בפיקוד מרכז כי הגעתו של אחד המורחקים המנהליים להפגנה מו ביתו של אלוף הפיקוד נומה מהווה הוכחה לכך שהוא עדיין פעיל "מסוכן".

"נראה שלאחר שאלוף הפיקוד מוציא בצורה סיטונאית צווי הרחקה דורסניים נגד תושבים יהודים, המערכת דואגת גם למנוע כל מחאה חוקית נגד ההחלטה", אומרים בחוננו. "מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי ואנו נשקול צעדים משפטיים כנגד השוטרים שביצעו עיכוב לא חוקי וניצלו לרעה את תפקידם".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד