בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קורס בחינם - לערבים בלבד

אפלייה נגד סטודנטים יהודים בטכניון

  • כ"ט ניסן תשע"ז - 08:27 25/04/2017
גודל: א א א
אילוסטרציה (Pokéfan95)
אילוסטרציה (Pokéfan95)

ערוץ 7 מפרסם כי סטודנטים הלומדים בטכניון הופתעו לגלות על קורס שמיועד לסטודנטים ערבים בלבד, וההשתתפות בו היא ללא כל עלות.

הקורס נועד לתת לסטודנטים כלים להשתלב בהצלחה בעולם העבודה ובתפקידים רלוונטיים לתחום לימודיהם.

במסמך שהופץ לסטודנטים, תחת הכותרת "קורס קריירה לבני מיעוטים", נכתב כי הקורס יכלול למידה על "עולם העבודה וכללי המשחק החדשים'', כיצד להפסיק לחפש עבודה ולהתחיל ליזום וליצור הזדמנויות, הענקת כללי זהב להצלחה במרכז הערכה ומיון, ומתן טיפים לסטודנטים הערבים כיצד לצלוח ראיונות עבודה.

ת', סטודנט יהודי שלומד בטכניון, מתקומם על כך שרק ערבים נהנים מקורס כה חשוב, ללא עלות. הוא אומר כי ישנה תחושה של העדפה מיותרת, כלשונו, של הסטודנטים הערבים הלומדים בטכניון, הרבה מעבר לצורך ההגיוני.

"מה עם אוכלוסיות אחרות שלא מכירות כל כך את עולם התעסוקה, כמו החרדים לדוגמא? למה רק לערבים מגיע קורס בחינם?" תהה ת' בשיחה עם ערוץ 7.

מהטכניון נמסר לערוץ 7 כי "מדובר בקורס במימון מל"ג, המתקיים מזה מספר שנים בטכניון, במטרה לסייע לסטודנטים בני מיעוטים למצוא עבודה בתחומי התמחותם לאחר סיום לימודיהם".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי ״לאור הפערים הרבים של החברה הערבית וייצוגה הנמוך באקדמיה מפעילה ות"ת תכנית רחבה לצמצום פערים והנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית. תכנית הות"ת הינה הוליסטית ובאה לסייע לצעיר/ה הערבי לכל אורך הדרך משלב לימודי התיכון ועד התשלבותו בשוק התעסוקה, תוך מתן דגשים לקשיים ולצרכים השונים המאפיינים את החברה הערבית.

״תכנית זו הינה חלק מהמדיניות אותה מקדמת ממשלת ישראל, הרואה חשיבות רבה בשילוב החברה הערבית באקדמיה ובשוק העבודה הכללי", הוסיפו במל״ג.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד