בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קיבלו היתר כניסה והבריחו כסף

שני מקרים המעידים על ניצול מדינת ישראל לטובת פעילות טרור בידי חמאס פעם אחר פעם

  • כ"ט סיון תשע"ו - 17:21 05/07/2016
גודל: א א א
הבריחו כסף (אברהם שפירא)  (אברהם שפירא)
הבריחו כסף (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)

שני ערבים המתגוררים ברצועת עזה נעצרו בחודש האחרון בחשד שנהגו להבריח כסף עבור מחבלים מארגון חמאס ששוהים ביהודה ושומרון.

במהלך החודש האחרון נעצר פאיז מצבאח מחמד עטאר המתגורר בבית לאהיה ברצועת עזה, בעל היתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, זאת לאחר שעלה כי משמש שליח כספי טרור עבור חמאס.

פאיז עטאר, אשר קיבל היתר כניסה לישראל לטובת מסחר, התבקש על ידי חמאס להבריח דרך המעברים השונים כספים עבור אנשיו ביהודה ושומרון באמצעות הסלקת הכספים בנעליים שיועדו לכך. במסגרת זו, הבריח פאיז, במספר הזדמנויות עשרות אלפי אירו.

עוד עלה במסגרת החקירה כי בניו של פאיז עשו שימוש בביתו לצורך קיום פגישות של החמאס.בחקירה נחשף מידע אודות פתחי מנהרות הממוקמים, בחלקם, מתחת למבנים מיושבים, ומסגדים וכן נקודות שיגור טילים הממוקמות בסמוך למבנים אזרחיים.

איתאללה עלי עבד אלכרים סרחאן, מהכפר ג'בליה, נעצר גם הוא. איתאללה בעל היתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, נעצר לאחר שנתפס כשהוא מנסה להבריח בנעליו 10,000 יורו עבור מחבלים של החמאס ביהודה ושומרון.

בחקירת סרחאן, שקיבל היתר כניסה לישראל עבור מסחר, רק כשבועיים לפני מעצרו, עלה כי כבר ביום כניסתו הראשון לישראל פנה אליו שוטר חמאס העובד בצד הרצועתי של מעבר ארז, ועניין אותו בביצוע הברחת כספים.לאחר שסרחאן הביע נכונות לבצע זאת, הפגיש אותו שוטר החמאס עם פעילי חמאס, ששילמו לו בעבור המשימה, סיפקו לו זוג נעליים שבהן הוסלקו הכספים והבטיחו לו תמיכה במידה ויתפס.

שני המקרים חושפים את ניצולם של אנשי חמאס את ההקלות אותם נותנת המדינ, על אף המשך ההתעסקות עם הטרור והניסיונות הרבים לפגיעה ביהודים, בהם פיגועים ביהודה ושומרון אל המבלים המבצעים אותם הוברח הכסף.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד