בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קצין משטרה הכה מפגין ויועמד לדין

הפרקליטות ממממנת את הגנתו המשפטית של קצין משטרה שהיכה קטין ומכחישה את המעשה, בעוד מח"ש הודיעה כי הוא יועמד לדין. עו"ד יאדו מחוננו: "מציעים לפרקליטות לערוך חשבון נפש"

  • יח"צ
  • ט"ז תמוז תשע"ו - 08:50 22/07/2016
גודל: א א א
הפגנה בצומת התשבי. ארכיון (דודי שפיץ)
הפגנה בצומת התשבי. ארכיון (דודי שפיץ)

קצין משטרה יועמד לדין משמעתי בגין עבירה של שימוש בכח שלא כדין, זאת בעקבות תלונה שהוגשה למח"ש בידי ארגון חוננו בשם קטין אותו היכה.

האירוע התרחש לפני כחצי שנה, במהלך הפגנת מחאה בצומת התשבי על עינוי העצורים בפרשת דומא בידי חוקרי השב"כ. קטין כבן 15 תושב בית שאן שהשתתף בהפגנה נעצר בידי שלושה שוטרים ורותק בכח לניידת משטרה. לאחר שרותק לניידת הגיע קצין המשטרה וסטר על פניו, וזאת ללא סיבה וכאשר הנער מרותק ואינו יכול להגן על עצמו.

בארגון חוננו אליו פנה הקטין עם תיעוד האירוע מיהרו לפעול בשתי חזיתות, והגישו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים וכן תביעה אזרחית על סך 32,000 ש"ח.

אולם מתברר כי המדינה מדברת בשני קולות. בכתב ההגנה שהגישה הפרקליטות בהליך האזרחי, מוכחש כי הקצין נתן סטירה לנער, בעוד בהודעה של מח"ש שקיבלו בחוננו שלשום, מודיעים במחלקה לחקירות שוטרים כי הקצין פעל באלימות כלפי הנער ובכוונתם להעמידו לדין משמעתי.

שוטרים מפעילים אלימות כנגד המפגינים בצומת התשבי (הלל טננבאום)

עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית בחוננו, המטפל בעניינו של הקטין הודיע למח"ש כי הוא מבקש לקבל את חומר החקירה בכדי לבחון הגשת ערר ודרישה להעמיד את הקצין לדין פלילי.

עו"ד יאדו מסר בתגובה כי "בכוונתנו לבחון מדוע לא יואשם הקצין בעבירה פלילית, שכן בשעה שהאלימות המשטרתית גואה יש לבחון את החמרת האכיפה כנגד שוטרים אלימים. צר לנו שבה בעת שמח"ש מורה על העמדה לדין שלה הקצין, הפרקליטות הגישה כתב הגנה בו כפרה באשמתו של השוטר והסכימה לתת לו גיבוי משפטי מכספי המיסים של אזרחי ישראל. אנו מציעים לפרקליטות לערוך חשבון נפש ולקבוע אמות מידה בריאות בנוגע לנכונות להגן על עבריינות שוטרים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד