בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קריאה לבנט: "חשב מסלול מחדש"

ארגון חותם תוקף את תמיכתו של בנט בגיוס בנות לשירות קרבי וקורא לו לשוב לערכי הציונות הדתית

  • יח"צ
  • ט' כסלו תשע"ז - 08:21 09/12/2016
גודל: א א א
קריקטורה שפרסם ארגון חותם
קריקטורה שפרסם ארגון חותם

ארגון חותם – 'יהדות על סדר היום' קורא לשר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט "לחשב מסלול מחדש" בכל הקשור לתמיכתו בגיוס בנות לשירות קרבי.

בדף הפייסבוק של הארגון פורסמה קריקטורה בה נראה השר בנט מברך על מגמת הגיוס, ונראות בנות אולפנא המתגייסות ומשולבות בטנק עם חייל.

תחת הכותרת "האמנם מגמה נפלאה?", מתייחסים בחותם לאמירתו של השר בנט "מגמה נפלאה" על גידול בשירות חיילות בקרבי.

"שר החינוך נפתלי בנט, כתבת על מגמת העלייה במספר הלוחמות בצה"ל שזוהי מגמה נפלאה.

במקביל משרד החינוך בראשותך מקדם תקנה שתעודד גיוס בנות דתיות לצה"ל, וצה"ל מצידו עושה מאמצים רבים כדי לגייס את אותן הבנות לשירות קרבי. אספנו למענך מספר אמירות של מנהיגי הציונות הדתית מכל גווניה ושל אנשי צבא בכירים:

הרב צפניה דרורי: "בצבא יש סכנה אמיתית לחיי המשפחה". הרב יעקב אריאל: ”כל בת המתגייסת מסייעת בעקיפין לתקלותהאסורות“. הרב עילאי עופרן: "אין שום דרך לאפשר שמירת הלכה ביחידה לוחמת משותפת לגברים ונשים".

האלוף במיל' יפתח רון טל: "מי שעומד מאחורי זה, זה לא ארגוני נשים, זה ארגוני שמאל"". הרב יהודה גלעד: "לא אשלח תלמידים ליחידות שדה מעורבות, החיכוך הפיזי הוא בלתי נמנע". השר לשעבר אביגדור קהלני: "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקיסטיות, להסתער בתעלות של הבופור עם סכין בין השיניים. אין שום סיבה שבעולם."

בעוד שאנשי צבא בכירים וכל ראשי הציונות הדתית, מכל הקצוות, מתנגדים לגיוס בנות לשירות קרבי בצה"ל, אתה, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי מכנה את מגמת העלייה במספר הלוחמות "מגמה נפלאה". בעוד שעמדת ראשי החמ"ד לדורותיהם גורסת כי יש להכווין בנות דתיות לשירות לאומי, משרד החינוך בראשותך מתעקש לממן ולהכניס למוסדות החינוך הדתיים עמותות שיכווינו בנות דתיות לשירות צבאי.

נראה שמישהו כאן איבד את חוש הניווט, ואנו קוראים לחשב מסלול מחדש ולחזור לערכי התורה, ערכי הציונות הדתית", אומרים בחותם. "אל תכניס אל תוך החמ"ד עמותות שידרדרו את הבנות להתגייס לצבא, אל תפנה עורף לציבור שלך, ואל תגרום לכך שבנות דתיות יגיעו למצבים לא הולמים בשירותן למען המדינה. הבנות חשובות לנו. הן בוודאי חשובות גם לך, והן חשובות לעתיד המדינה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד