בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבנים לבנט: "שמור על ערכי החינוך הדתי"

בעקבות כוונת משרד החינוך לתמוך בפעילות לגיוס בנות לצה"ל בחמ"ד פנו עשרות רבנים לשר בנט בקריאה לשמור על ערכי החינוך הדתי. ארגון חותם : "מקוים שעצמאותו של החמ"ד לא תיפגע"

  • ט' חשון תשע"ז - 18:57 10/11/2016
גודל: א א א
השר בנט (צילום מסך)
השר בנט (צילום מסך)

עשרות רבנים חתמו על קריאה ליו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט הקוראת לשר "לשמור על ערכי החינוך הדתי ועל עקרונות החמ"ד, המבוססים על פסקי הרבנות הראשית".

בין החתומים על הקריאה נמצאים רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל, הרב נחום רבינוביץ ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר ברמת גן ועשרות רבנים נוספים, בניהם רבני ישובים, ראשי אולפנות וראשי מוסדות שונים.

הרקע לקריאת הרבנים הינו פרסום קול קורא שהופץ לאחרונה ע"י משרד החינוך בעניין כוונת המשרד לתמוך בפעילות הכוונה לגיוס בנות דתיות לצה"ל במוסדות החמ"ד, והחשש כי בכוונת השר בנט לבצע שינוי בעמדת החמ"ד ולשנות את הסטטוס קוו הנהוג בעשרות השנים האחרונות, לפיו החמ"ד פועל על פי עמדתה של הרבנות הראשית לישראל אשר קבעה כי על בנות לבחור בשרות הלאומי ולהימנע מגיוס לצה"ל.

"שירות לאומי לכתחילה.עמדתם של רבני הציונות הדתית בסוגיית גיוס בנות לצה"ל תאמה מאז ומעולם לעמדת הרבנות הראשית לישראל, ולפיה על בנות דתיות להימנע משירות צבאי ולהעדיף לכתחילה שירות לאומי אזרחי", כתבו הרבנים בקריאה.

הרבנים הדגישו את החשיבות לשמור על אוטונומיה של החמ"ד "עמדה זו הייתה מאז ומתמיד גם עמדתה של מועצת החמ"ד, שקיבלה במשך כל שנות קיומה אוטונומיה מוחלטת באשר להחלטות ערכיות וחינוכיות כאלו, כנדרש על פי חוק החינוך.לאחרונה נעשים ניסיונות שונים להיכנס לתוך מערכת החינוך הדתית ולהשפיע על בנות להתגייס לצה"ל במקום לשירות הלאומי." הוסיפו.

לסיום יצאו הרבנים בקריאה לשר בנט ולכל הנוגעים בדבר – "אנו קוראים בזאת לשר החינוך, מר נפתלי בנט, ולכל הנוגעים בדבר, לשמור על ערכי החינוך הדתי ועל עקרונות החמ"ד, המבוססים על פסקי הרבנות הראשית לישראל."

בתוך כך, בשבוע הבא צפוי משרד החינוך להגיש את עמדתו לבג"צ בעתירה שהוגשה כנגד המשרד ואשר מבקשת מבית המשפט לחייב את המשרד לתמוך פעילות חינוכית לעידוד גיוס בקרב בנות במוסדות החמ"ד.

בעבר עלתה דרישה מצד גורמים ליברלים שונים למשרד החינוך לתמוך בגיוס בנות מהחינוך הדתי לצה"ל, דרישות שנדחו ע"י שר החינוך הקודם הרב שי פירון אשר כיהן בתפקיד מטעם מפלגת יש עתיד, שסרב לדרישה ואימץ את עמדת הרבנות הראשית בעניין.

בארגון חותם אשר יזם את קריאת הרבנים מסרו כי "הקול הקורא עומד בסתירה מוחלטת לעמדת החמ"דמזה שנים, לפיה 'החמ"ד יחנך את תלמידיו לשירות פעיל בצה"ל, ואת תלמידותיולשירות לאומי התנדבותי בן שנתיים', ובניגוד לעמדת הרבנות הראשית ולמרבית רבני הציונות הדתית מאז ומעולם.אנו מקוים שעצמאותו של החמ"ד לא תיפגע, וכן שתכנים שאינם עומדים בקנה אחד עם עמדת החמ"ד והרבנות הראשית לא יוכנסו ע"י השר למוסדות החינוך".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד