בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב היהודים בישראל מתנגדים לנישואי התבוללות

93% מהיהודים בישראל: "לא היינו רוצים לראות את ילדינו מתחתנים עם ערבים-מוסלמים"

  • יח"צ
  • כ"ד שבט תשע"ז - 19:38 20/02/2017
גודל: א א א

סקר שהוזמן על ידי ארגון יד לאחים, חושף נתונים מעניינים ביותר וחד משמעיים ביחסה של האוכלוסייה היהודית בישראל לנישואים עם מי שאינם יהודים וכן עם ערבים-מוסלמים. הסקרנערך באמצעות מכון 'מאגר מוחות' בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ ובוצע בקרב מדגם הסתברותי אקראי של 507 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית היהודית הבוגרת (גילאי 18 ויותר). טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.5%.

המשתתפים נשאלו מהי עמדתם ביחס לאפשרות שילדיהם יינשאו למי שאינם יהודים. 81% מהמשתתפים ענו כי הם מתנגדים, כשמתוכם 44% ענו כי הם מתנגדים מאוד. רק 4% מהמשתתפים ענו כי הם תומכים מאוד בנישואי ילדם עם מי שאינו יהודי.

בנוסף, נשאלו המשתתפים מהי עמדתם ביחס לאפשרות שילדיהם יינשאו לערבי-מוסלמי. כאן התשובה היתה נחרצת יותר. 93% ענו כי הם מתנגדים וקרוב ל70% מתוכם ענו כי הן מתנגדים מאוד לנישואי ילדיהם עם ערבי-מוסלמי. רק 1% בודד מהמשתתפים ענו כי הם תומכים מאד במהלך כזה.

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי יד לאחים, אומר כי "הסקרמאשש שוב את העמדה הנחרצת של הרוב המכריע בקרב יהודי ישראל שהיו רוצים לראות את בנם ובתם שומרים על זהותם היהודית, על המורשת והדרך של עם ישראל לאורך הדורות, ובוחרים להינשא ליהודים".

הרב ליפשיץ מדגיש כי "על אף הקול הליברלי שנמצא במיעוט במקרה הזה, ולפעמים הוא​קולני יותר מהקול של רוב אזרחי ישראל- הנאמנים למסורת ולמורשת היהודית, ומשמשים כקולות השמרניים - הסקרהוא למעשה תמונת מראה לרצון של אזרחי ישראל היהודים לראות כאן המשך השרשרת היהודית וקטיעת תופעת ההתבוללות שלצערנו גדלה במספרה מדי שנה, בהיעדר תכנית ממשלתית לעצור אותה".

"למעלה מ-600 מקרים של טמיעה מטופלים אצלנו בשנה", אומרים ביד לאחים. "בכל פעם מחדש מרגש לראות שגם בגילאים מבוגרים יש כאלה שמגלים את זהותם האמיתית, מבקשים להתחבר ליהדות ולהתחיל בחיים חדשים לגמרי. זה מלמד שאף פעם לא מאוחר ואסור לומר נואש מגורלה של נשמה יהודית גם היא נראית לנו תועה ומצויה אי שם שנים לא מעטות". כי אכן כזה הוא המוטו של יד לאחים, הבריח התיכון של כל פעולות החילוץ וההצלה, ההסברה והמניעה: לא מוותרים על אף יהודי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד