בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוצחו של מלאכי רוזנפלד נידון למאסר עולם

משפחתו של רוזנפלד: "היינו מעדיפים עונש מוות וגירוש משפחות הרוצחים"

  • כ"ד טבת תשע"ז - 14:12 22/01/2017
גודל: א א א
זירת הפיגוע (הלל מאיר, tps)
זירת הפיגוע (הלל מאיר, tps)

לפני כשנה וחצי נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד בפיגוע ירי על-יד שילה. בפיגוע נפצעו עוד שלושה יהודים בדרגות פציעה שונות. בית המשפט הצבאי ביהודה גזר על נהג החוליה, עבדאללה אסחאק, ממשוחררי 'עסקת שליט' מאסר עולם על הרצח של מלאכי רוזנפלד ו-30 שנות מאסר נוספות על ניסיון לרצח של שלושת היהודים הנוספים.

המחבל שהורשע ניסה כבר לפני כן לרצוח יהודים בשני אירועים שונים: במהלך החודש שקדם לפיגוע הירי שבו נרצח רוזנפלד, ירה המחבל לעבר אמבולנס ורכב אזרחי יהודי שלא נפגעו במקרה אחד, וניסיון פיגוע שאף הוא לא צלח במקרה שני.

משפחתו של מלאכי רוזנפלד נמנעה מלבוא לדיונים בבית המשפט והעדיפה את העיסוק במורשתו של הבן, על פני צפייה בפרצופם של הרוצחים, חלאות האדם, מלאי השנאה והפחדנות, לדבריהם. עם זאת, אמו של מלאכי הי"ד, כתבה מכתב שהוקרא על-ידי התובע הצבאי במשפטם של המחבלים.

במכתבה פירטה האם את שיקוליה שלא להופיע בבית המשפט, ואת חסרונו של מלאכי, "מצד אחד היה חשוב לנו שדמותו, רוחו וכבודו של מלאכי שלנו יישרו כאן במקום הזה. שבית המשפט וכל הנוכחים יידעו איזה אדם מיוחד ומדהים נלקח מהעולם הזה - ואיזה הפסד יש בכך לאנושות כולה, גם לערבים שבינינו. מצד שני לא רצינו לתת מקום וקיום מעשי בליבנו ובתאי מוחנו לדמות שפלה כל כך, פחדנית, רעה ואיומה כגון אדם שמתכנן לרצוח בן אנוש אחר באמצע הלילה כגנב באפילה".

בפסק הדיו שניתן היום, התייחסו השופטים גם למכתבה של האם, "כתער חד פילחו מילותיה של האם שרה רוזנפלד את חלל אולם בית המשפט. מילים אלו על אף שהוקראו מן הכתב על ידי התובע הצבאי, נותרו מהדהדות זמן רב לאחר תום הדיון. קשה לתאר במילים את גודל האסון שפקד את משפחת רוזנפלד ואת החלל שנפער במרקם המשפחה".

בתגובה לפסק הדין אמר אביו של מלאכי, "הרוצח מקבל את עונשו, אבל אנחנו היינו מעדיפים עונש מוות וגירוש משפחות הרוצחים" כמו כן הדגיש האב כי המחבל שיזם את כל הפיגועים הללו, הוא משוחרר עסקת שליט שהפעיל כבר בזמן שבתו בכלא חוליית טרור, על ידי העברת כספים ומתנות לרוצחים וכל מיני הוראות לביצוע הפיגועים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד