בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ריבונות ישראלית במעלה אדומים

וועדת החוקה דנה בנושא החלת ריבונות במעלה-אדומים. הדיון נערך ביוזמת 'שדולת ארץ-ישראל בכנסת' והוא עסק בהיבטים חוקיים שונים של המהלך

  • כלב אליהו
  • ד' טבת תשע"ז - 16:49 02/01/2017
גודל: א א א
מעלה אדומים. ארכיון (הקול העהודי) מעלה אדומים. ארכיון (צילום: הקול היהודי)
מעלה אדומים. ארכיון (הקול העהודי) מעלה אדומים. ארכיון (צילום: הקול היהודי)

אמש, (ראשון) נערך דיון ראשון בוועדת החוקה של הכנסת בנושא ההיבטים החוקיים והחוקתיים בהחלת הריבונות והחוק הישראלי על מעלה אדומים, ביוזמת שדולת ארץ-ישראל בכנסת. יו"ר השדולה, ח"כ יואב קיש (הליכוד) נימק את הדיון ואמר: "מדינת ישראל עומדת למבחן. אנחנו נבחנים מה יהיו קווי המתאר ואיפה ישראל תהיה ריבון. יהיו קשיים מבית ומבחוץ. אובמה פעל ממהלך של אגו. אין למהלך הזה משמעות, אל הוא עשה נזק ליחסי ישראל-ארה"ב".

הדיון נפתח בדבריה של ח"כ נורית קורן (הליכוד) שמילאה את מקום יו"ר הוועדה: "יש כאן אפליה ופגיעה בזכויות אדם, יש קונצנזוס על מעלה-אדומים". חבר הכנסת אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) התפרץ לדבריה ומחה על הצגת הנושא, והוויכוח התלהט.

ח"כ קיש המשיך וציין כי נגלה אורך רוח ונחכה לכניסתו לתפקיד של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ. "אני מבין שהשמאל רוצה שנוריד את הראש ונשתוק, אבל אנחנו נהיה זקופים. מה שהיה באו"ם זה אקורד הסיום של אובמה. אני מברך את השר בנט שמצטרף למהלך, אבל הכי חשוב שהחוק יעבור". הוא גם פנה לח"כ סעדי ואמר לו: "נבצע את המהלך הזה בנחישות ובאחריות". בתגובה אמר ח"כ סעדי "הם פושעים וזה מדינת פלסטין".

ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), גם היא מיוזמות הדיון, הסבירה "המטרה היא ברורה - החלת החוק הישראלי במעלה אדומים. 41 אלף תושבי מעלה אדומים מקיימים את כל חובותיהם כאזרחים ולא מקבלים את מלוא הזכויות. החלת החוק הישראלי במעלה אדומים תביא להשוואת זכויותיהם של אזרחי ישראל תושבי העיר עם שאר אזרחי המדינה". מועלם הוסיפה בתגובה לחברי הכנסת הערבים שהתפרצו לדבריה, "את ההערות שלכם תגישו דרך הודעות בטלפון הסלולרי".

בהמשך התלהטו הרוחות עוד יותר, והתקיים דיון סוער מאוד. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תקפה את הדוברים השונים ואמרה: "נשמעה פה עמדה חד-צדדית. לא מדובר פה במעלה אדומים, אלא בשיטת הסלאמי. לתושבי מעלה אדומים יש את כל הזכויות. אתם מבודדים אותנו בעולם, אתם מביאים עלינו את החרם". בתגובה השיב לה ח"כ סמוטריץ' (הבית היהודי): את שיטת הסלאמי למדנו מהשמאל, מה זה "עזה ויריחו תחילה".

בהמשך הדיון פירט סגן שר הביטחון, אלי בן-דהאן את התחומים שבהם מופלים תושבי יהודה-ושומרון היהודים לעומת הערבים, וחברי הכנסת הערבים ביחד עם ח"כ רוזין ממרצ תקפו את דבריו אמרו שליהודים יש את כל הזכויות ביו"ש, ואילו לערבים אין חשמל ומים. בתגובה אמרה ח"כ קורן כי זהו שקר וכזב "התנאים של הערבים ביו"ש הם הכי טובים בעולם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד