בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ריבלין תוקף את ישראל?

במאמר שפרסם נשיא המדינה בעיתון אמיריקאי, תקף ריבלין את התנהלותה של ישראל. ריבלין הסביר כי יש צורך לנקוט צעדים לשיפור היחסים עם הערבים

  • כ"ז כסלו תשע"ו - 12:53 09/12/2015
גודל: א א א
ריבלין בביקורו בארצות הברית. (קובי גדעון לע"מ)
ריבלין בביקורו בארצות הברית. (קובי גדעון לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם מאמר בעיתון אמריקאי בו תקף את מדיניותה של ישראל. ריבלין שנמצא כעת בארצות הברית, עתיד להיפגש הערב עם הנשיא האמריקאי ברק אובמה. במאמר שפרסם בעיתון'וושינגטון פוסט', עיתון פרו-ישראלי המודפס במדינה, כתב ריבלין כי יש לנקוט צעדים לקידום תהליך השלום.

במאמר הסביר ריבלין כי אמנם הוא לא רואה כיום דרך לפתור את הסכסוך עם הערבים, אך לדעתו ישראל צריכה לנקוט צעדים על מנת שנוכל לחיות יהודים וערבים יחד. ריבלין אף הציע שעל מנת ליצור ערוצי תקשורת עם הערבים, ילמדו יהודי המדינה את השפה הערבית.

בנוסף תקף ריבלין את יחס המדינה לשכונות הערביות במזרח ירשלים. לטענתו המדינה צריכה הייתה לדאוג לתשתיות מסודרות יותר בשכונות הערביות, ולהתעלם מההבדלים הפוליטים. יש לציין כי בעקבות ריבוי הבנייה הבלתי חוקית בשכונות אלו, ישנם חיבורי מים רבים שאינם חוקיים, והתושבים המחוברים אליהם כמובן אינם משלמים, מה שמקשה על הסדרת התשתיות באזור.

בנוסף תקף ריבלין במאמר את התנהלות הערבים שאינם מכירים במדינת ישראל, ודרש מהם להפסיק את ההסתה כנגד יהודים. ריבלין קרא להורים ולמורים הערבים לחנך את ילדיהם לחלום על חיים, ולא לשאיפות של מוות, ואמר שמוות ודם הם לא מה שיפתור את הסכסוך.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד