בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רק רוצים ישוב שקט בלי ערבים"

בקרוב יחלו 80 משפחות לבנות את בתיהם בישוב נורית בצפון, בניהם גם רופא ערבי. תושבים רבים מתנגדים ומחפשים פתרון. "בגלל זועבי הישוב יהיה מפורק. זה מלחמה, צריך להעביר הילוך"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ב אב תשע"ד - 19:12 18/08/2014
גודל: א א א
שלט הישוב נורית בגלבוע (אתר הישוב)
שלט הישוב נורית בגלבוע (אתר הישוב)

למרגלות הר הגלבוע שבצפון, עתיד בקרוב להבנות יישוב אקולוגי-קהילתי על רקע הנוף המרהיב של עמק חרוד. כבר 80 משפחות עברו את וועדת הקבלה וקנו מגרשי בנייה, אך דבר אחד מטריד תושבים רבים המבקשים "איכות חיים בישוב המיוחד", כלשונם.

ערבי יגור בישוב החדש? בניה בישוב נורית (אתר הישוב)

אחד מאלה שעברו את וועדת הקבלה ליישוב החדש ואף קנו מגרש, היה ד"ר עלי זועבי, רופא ילדים ערבי מכפר מצר. הדבר הסעיר את שכניו לעתיד. "חייבים להבהיר לכל התושבים שכניסה של ערבים לא באה בחשבון גם ברמה של רעידת אדמה", אמר אחד התושבים.

הסיפור החל כאשר תושב גן-נר הסמוך לנורית העלה לדף הפייסבוק של הישוב תמונה בה מופיע בנו של הרופא הערבי כשהוא מנופף בדגל "פלסטין". תחת התמונה כתב התושב "מכירים אותו? אין מצב שלא". חברים רבים לא הבינו במה מדובר, עד שאחד התושבים אמר, כי "אבא שלו עובד בגן-נר ובקרוב יהיה שכן שלך בישוב נורית". מכאן החלו הטונים בדיון לעלות.

"אם ערבי יגור בישוב אני לא בונה כאן" (אתר הישוב)

"בגלל זועבי הישוב יהיה מפורק"

"שיפסיק לטפל בילדים", כתב אחד החברים. "שיחזור לעזה", כתב אחר. היו גם תושבים שהחלו לדבר בעד הדו-קיום וביקשו "להיזהר מהתלהמות". הדבר מעט הפריע לפעילים שרצו למנוע מזועבי לעבור ליישוב החדש, ואחד התושבים פתח קבוצת וואטסאפ חדשה בשם "צו 8 – אנשי נורית", אליה הוא צירף רק את מי שמעוניין להוציא את זועבי מנורית. "הפעם זה כבר מלחמה, צריך כמה שיותר. צריך להעביר הילוך", הוא כתב לחבריו.

בקבוצה, הכוללת כ-20 מתושבי היושב, החלו החברים לדון בעצות כיצד להדיר את רגליו של הרופא הערבי מישוב. "צריך להתיש אותו דרך הבן שלו, שיבין מה הוא יעבור כשהוא יגור בישוב", כתב אחד, ואחר כתב "שיפחד מהתושבים, שהוא לא ישן בשקט". תושב אחר אמר שאפשר לפעול דרך 'המתונים' בישוב, "שיבין שלא יהיה לו יום אחד של שקט ויותר חשוב שכל 'המתונים' יבינו שבגלל זועבי הישוב יהיה מפורק".

כאן יבנה הישוב נורית, עם ערבים? (אתר הישוב)

"אנחנו רק רוצים יישוב שקט בלי ערבים"

היו תושבים שהוסיפו את חששם, כי בואו של זועבי ליישוב יביא אחריו משפחות ערביות נוספות, דבר שיוריד לדבריהם את מחירי הקרקעות בישוב. "חצי צפון מהמגזר כבר רוצה להיכנס לישוב כשהבינו שזועבי בפנים. זה יוריד את ערך הקרקע ורק יפגע בנו". התושבים הוסיפו כי ערבים רבים יציעו אף כפל מחירים רק בכדי לבוא ולגור בנורית. בתגובה הבהיר אחד התושבים כי אין בעיה בהוזלת הקרקעות, כי אם בבואם של ערבים לישוב. " באמת שלא מעניין אותנו ערך הקרקע אנחנו רק רוצים יישוב שקט בלי ערבים ואם זה לא יתאפשר אז אני לא בונה שם בכלל".

מה עושים? חברי הקבוצה חושבים כעת על מספר מישורי פעילות. במכתב ששלחו דרך עו"ד לחטיבה להתיישבות, לסוכנות היהודית ולמועצה האזורית, קראו התושבים לשלול את חברותו של זועבי בטענה של "אי התאמה למרקם החברתי-תרבותי של היישוב". כעת ממשיכים חברי הקבוצה לאתר דרך למנוע מהרופא הערבי לגור אצלם בישוב.

"כל ערבי שיהיה ביישוב יסבול, וככה כל מי שתומך במשפחה ערבית. כדאי לכל המשפחות להיות אתנו נגד ערבים, כי מצדנו כל היום יהיו מלחמות ופיצוצים. הם יכול לשכוח מלחיות בשקט".

הבניה בישוב האקולוגי-קהילתי (אתר הישוב)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד