בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שביתת הרעב של המחבלים הכלואים - שינוי מדיניות?

מעל 1,000 מחבלים שובתים רעב. האם הרשויות ישנו מדיניות?

  • כ"ב ניסן תשע"ז - 12:51 18/04/2017
גודל: א א א
מחבלים חוגגים בכלא. ארכיון
מחבלים חוגגים בכלא. ארכיון

שירות בתי הסוהר הודיע כי כ-1,100 מחבלים ערבים הכלואים בבתי הסוהר בישראל החלו אתמול (ב') בשביתת רעב.

במהלך חג שביעי של פסח, בו צויין בידי הערבים "יום האסיר", ובמסגרתו החלה שביתת הרעב לא התכוננו המחבלים מספר שבועות, התפרעו אלפי ערבים ברחבי יהודה ושומרון, יידו אבנים ובקבוקי תבערה ותקפו שוטרי מג"ב וחיילים, וזאת כהזדהות עם אחיהם.

בין השאר נערכו התפרעויות המונית באזור קבר רחל בבית לחם, קלנדיא, רמאללה ועוד.

השביתה אורגנה בידי רב המרצחים מרואן ברגותי המרצה חמישה מאסרי עולם בגין פיגועים רצחניים רבים להם היה אחראי. רשויות שב"ס הודיעו כי בעקבות השביתה ישללו זכויות למחבלים השובתים רעב, ובשעות הצהריים (ג'), דיווחו גורמים ערבים כי שב"ס מונע מעורכי דינו של ברגותי להיפגש עמו.

לשביתה הצטרפו גם מחבלי החמאס הכלואים, והיא זכתה לתמיכה מצד חברי כנסת ערבים, אשר חלקם קראו לשחרורם. הערכות רבות מלמדות על כך ששביתת הרעב הינה בראש ובראשונה צעד פוליטי פנימי בנסיונו של ברגותי להעצים את מעמדו בפת"ח. לפיכך הוא צפוי לנסות ולעורר את הרחוב הערבי בישראל לתמוך בו ולבצע כמה שיותר פיגועים והתפרעויות בתקופה זו.

משרד החוץ ניסה להתמודד ביממה האחרונה עם מאמרים ופרסומים ברחבי העולם בהם לא מוזכר כי ברגותי וחבריו למאבק הם רוצחים מורשעים.

דרישותיו של ברגותי ממשיכות ללמד על התנאים הנוחים להם זוכים המחבלים הכלואים בישראל.כעת נראה כי הכדור נמצא בידי הממשלה והשר לבטחון פנים ארדן. האם יכנעו לדרישותיו של רב המרצחים, או שמא ינצלו את ההזדמנות לשינוי מדיניות בכל הנוגע לתנאים הנוחים להם זוכים אלו שפוצצו אוטובוסים וטבחו באזרחי ישראל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד