בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבת גיבוש לניצולות מהתבוללות

אימהות וילדיהן שחולצו מכפרים ערביים השתתפו בשבת גיבוש

  • כלב אליהו
  • ט' אדר תשע"ז - 11:12 07/03/2017
גודל: א א א

כ-70 נשים וילדים אשר חולצו מכפרים ערביים במבצעי חילוץ שונים, השתתפו בשבת האחרונה בשבת שעמדה בסימן 'היעד בידייך'. אירועי השבת התחילו ב'הפרשת חלה' שנערכה בערב השבת והמשיכו בסדנאות היכרות של משתתפות השבת.

בשבת שאורגנה על-ידי ארגון 'יד לאחים' השתתף גם המרצה הרב מיכאל לסרי ואשתו שסיפרו על האסון הקשה שאירע להם עם פטירתו של בנם. הרב לסרי ביקש להעביר בהרצאתו את המסר כי כל מה שהקדוש ברוך-הוא, הוא לטובה, וכי גם נשים שחוו את השבי יוכלו להבין כי אכן הכול לטובה.

השבת גם כללה סדנאות נפרדות בנושא הזהות היהודית, לנערות ונשות הדור השני שנולדו לאב ערבי. אחת הנשים, ש' כבת 45, שחולצה מכפר ערבי לפני חצי שנה, סיפרה את סיפורה: "אימא שלי התחתנה עם ערבי ונפטרה בגיל 52 ממחלה קשה. מספר ימים לפני מותה אמרה לי כי החלום שלה הוא, שאחת הבנות שלה תעזוב את הכפר ותחזור בתשובה". ש' אמרה במבטא ערבי כבד כי היא עומדת להגשים את חלומה של האם.

ניצולה יהודייה נוספת שסיפרה את סיפורה בפני הנוכחות הייתה ר' שחולצה לא מכבר, בתקופת החגים האחרונים. היא סיפרה כי בעלה הערבי היה אדם אמיד ממשפחה מכובדת, אך כל מטליות הבית הערבי הייתה זרה לה. לאחר מכן הגיע שלב הסבל די מהר כפי שתיארה "הרגע הזה שבו את מסונוורת חולף מהר מדי, עד שהכול יוצא משליטה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד