בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: פיקוד מרכז מקל בהוראות הירי

ההוראה החדשה תאפשר בריחה בטוחה של ערבי שהשליך בקבוקי תבערה, שכן לחיילים יתאפשר לבצע נוהל מעצר חשוד עד לשלב הירי באוויר בלבד

  • ב' סיון תשע"ו - 12:32 08/06/2016
גודל: א א א
רכב שנשרף מבקבוק תבערה שהשליך לעברו ערבי
רכב שנשרף מבקבוק תבערה שהשליך לעברו ערבי

אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, שיגר הנחיה חדשה לחיילי צה"ל בפיקודו בה הוא מצמצם את הוראות הפתיחה באש של צה"ל בסעיף נוסף, כך פורסם ב-0404.

ההורא הניתנה הבוקר (רביעי) במסמך שעליו חתוםקמב"ץ פיקוד מרכז, סא"ל דרור שפיגל. "הנחיית אלוף - כללי פתיחה באש - הוראת שעה בדבר פתיחה באש לאחר תקיפת כוחותינו" נכתב. "מטרת הנחיה זמנית זו היא להגביל את השימוש באש חיה לאחר תקיפה או ניסיון תקיפה של כוחותינו, במצב בו לא נשקפת עוד סכנת חיים מיידית מהתוקף, לעומת המותר במסגרת הוראת פתיחה באש מס' 8".

משמעות הפקודה החדשה היא כי מחבל שנמלט מזירת פיגוע לאחר שביצע את זממו לא יירה. לחיילים נותר לבצע ירי באוויר או נוהל מעצר חשוד אך ההוראה מעלה את הסיכויים לכך שהמחבל ימלט, מכיוון שירי בפועל לא ניתל לבצע.

"להלן הסמכויות שצומצמו: במקרה של תקיפה או ניסיון תקיפה באמצעות בקבוק תבערה או אבנים - בהינתן והתוקף מתרחק ולא נשקפת ממנו עוד סכמה מיידית לכוחותינו - ניתן לבצע לעברו נוהל מעצר חשוד, אשר יסתיים בירי באוויר בלבד".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד