בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוחררו הנאשמים בתג מחיר ביפיע

הקטינים שהואשמו בהצתה בכפר יפיע שוחררו ממעצר. עורך דינם: "הניסיונות לייחס להם עבירות חמורות שלא היו ולא נבראו נכשלו"

  • ט"ו תמוז תשע"ו - 15:08 21/07/2016
גודל: א א א
הרכבים שהוצתו ביפיע (משטרת ישראל)
הרכבים שהוצתו ביפיע (משטרת ישראל)

שני הקטינים שהואשמו בהצתת רכבים בכפר יפיע בתגובה לפיגוע הרצחני במתחם השרונה בו נרצחו ארבעה יהודים, ישוחררו היום ממעצר, כך קבע נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת ד"ר אברהם אברהם.

לאור הסכמת הצדדים, קבע השופט כי השניים ישוחררו עוד היום לבתיהם למעצר בית בפיקוח, וכי יותקן להם איזוק אלקטרוני. השניים שהו במשך שבוע במתקן שב"כ ובחלק מהימים נמנע מהם מפגש עם עו"ד.

עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את השניים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה להחלטה: "אנחנו שבעי רצון שהקטינים שוחררו לביתם היום. הדבר מוכיח שניסיונות הפרקליטות והשב"כ לייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות שלא היו ולא נבראו נכשלו. אנחנו מאמינים ומקווים כי בהמשך הדרך נצליח להפריך את האישומים כולם, ולכל הפחות את חלקם הגדול".

על פי כתב האישום שהוגש נגד השניים ביום שלישי, הם החליטו לנקום על גל הפיגועים שמבצעים ערבים בשנה האחרונה, ולצורך כך הצטיידו בתרסיס צבע ובקבוק בנזין. לאחר ששמעו על הפיגוע במתחם השרונה בתל אביב החליטו לבצע הצתת כלי רכב בכפר יפיע.

למחרת, בשעת לילה מאוחרת יצאו השניים ממגדל העמק כשהם לבושים בקפוצ'ונים ועל ידיהם כפפות, וברשותם תיק עם ספריי הצבע ובקבוק בנזין. השניים הבחינו תחילה במשאיות עליהן היה כיתוב של חברת שטראוס ומכיון שחששו שמדובר במשאיות בבעלות יהודים המשיכו לתוך הכפר, הגיעו לחניון רכבים בכפר יפיע וטיפסו על גדר המקיפה אותו.

אחד הנאשמים ריסס על שלוש משאיות חונות את הכתובות: "נקמת נרצחי תל אביב", "נקמה" ו"תג מחיר", ולאחר מכן הציתו רכב שחנה במקום. כתוצאה מהשריפה עלה באש רכב נוסף וניזוק חלקית. לאחר מכן חזרו השניים למגדל העמק.

קטין שלישי ששוחרר ממעצר עוד בשבוע שעבר מואשם באי מניעת פשע, מאחר ועל פי כתב האישום ביקש ממנו אחד הנאשמים כי ישאר ער ויתצפת על השביל המוביל לכפר יפיע, ובמידה ולא יחזרו בתוך שעתיים יודיע על העדרם.

בארגון חוננו מציינים כי בחקירתם שהו הקטינים בתנאים קשים במתקן שב"כ, ואף נאסר עליהם לפגוש עורך דין במשך מספר ימים. הקטינים תיארו כי החוקרים משכו את ראשיהם לאחור, קיללו והשפילו אותם, איימו עליהם ומנעו מהם שינה עד שהודו במעשה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד