בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוחררו לוחמי כיתת הכוננות של איתמר

בעקבות ערר של ארגון חוננו שוחררו שני הלוחמים שנעצרו בחשד שפצעו פורעים ערבים. עו"ד קידר: "מעצר שווא"

  • יח"צ
  • א' שבט תשע"ה - 22:04 21/01/2015
גודל: א א א
האירוע בגינו נעצרו שני הלוחמים (קרבא,נט)
האירוע בגינו נעצרו שני הלוחמים (קרבא,נט)

שני לוחמי כיתת הכוננות של איתמר שנעצרו אתמול בחשד שירו ופצעו שני פורעים ערבים מהכפר עקרבא בעת שהללו תקפו כח צבאי, שוחררו הערב (רביעי) ממעצר בעקבות ערר שהגיש ארגון חוננו.

אתמול (ב') האריך שופט בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרם בשלושה ימים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את השניים הגיש ערר לבית המשפט המחוזי. למרות שתמונותיהם הופצו ברחבי הרשת, דרשה המשטרה לערוך מסדר זיהוי לשני הלוחמים. במסדר שנערך הבוקר השניים לא זוהו כמי שירו בערבים שנפצעו.

בהמשך נערך דיון בערר בביהמ"ש המחוזי בלוד, והשופט יחזקאל קינר דחה את הערר אך לצד זאת קבע כי במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בחקירה ישוחררו השניים מחר.

בארגון חוננו לא הרימו ידיים והגישו בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. אולם עוד בטרם התקבלה החלטה בביהמ"ש, הודיעה המשטרה כי החליטה לשחרר את שני הלוחמים עוד הערב.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את השניים מסר בתגובה: "אנו מצרים על העובדה שרק פנייתנו לביהמ"ש העליון הביאה לשחרורם של הלוחמים. מדובר במעצר שווא המלמד על החד צדדיות שבהתנהלות המשטרה. מצערת העובדה כי גם ביהמ"ש נסחף אחרי התנהלות זו, ומחזק את המסר הפסול שמחליש את ידי כוחות הבטחון בלחימה מול ההתפרעויות הקשות של הערבים. אנו נמשיך להילחם את זכויותיהם של התושבים, אנשי כיתות הכוננות וחיילי צה"ל, בעיקר כאשר הם מגנים על תושבים וחיילים שנקלעו למצוקה וסכנת חיים".

יש לציין כי השניים מסרו בגרסתם כי ירו באוויר לאחר שהבחינו בנהג האמר צבאי שהותקף בידי עשרות פורעים ערבים והיה נתון בסכנת חיים. האירוע התרחש במהלך סריקות של הצבא וכיתת הכוננות באזור הכפר עקרבא בעקבות דיווח על חשש לחטיפה.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד