בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שימוע לקטין שהורחק מבית הוריו – "אין כיצד להתגונן משפטית"

פיקוד העורף ערך שימוע לקטין שהורחק מבית הוריו כשהוא מסתמך על מידע כללי בלבד שהועבר לעורך הדין. עורך דינו הבהיר: "אין לו לאן ללכת". פיקוד העורף צפוי להחזיר היום תשובה סופית בעניין

  • יח"צ
  • א' סיון תשע"ו - 09:40 07/06/2016
גודל: א א א
הקטין עם אחותו (באדיבות המשפחה)
הקטין עם אחותו (באדיבות המשפחה)

פרשת הקטין שהורחק בצו מנהלי מבית הוריו ביצהר נמשכת. אתמול (ב') נערך שימוע לקטין בפני נציגי פיקוד העורף. את הקטין ייצג בשימוע עורך הדין חי הבר מטעם ארגון חוננו שטען כי הרחקת הקטין מביתו תגרור פגיעה קשה בזכויותיו.

בטרם השימוע הועברה לידי עורכי דינו של הקטין פרפרזה, אולם מובאות בה טענות תמציתיות ביותר ללא הצבעה על אירוע קונקרטי בו נטען שהוא מעורב.

תוכן הפרפרזה הוא: "על פי מידע מודיעיני מרשך היה מעורב בחודשים האחרונים בפעילות אלימה נגד פלסטינים בגזרת יצהר וכן השתתף והיה דומיננטי באירועי הפרת סדר ציבורי וחיכוך מול כוחות הביטחון. על פי המידע ממשיך מרשך להוביל ולפול לביצוע פעולות של עבירה על החוק בגזרת בנימין והשומרון כולל הנעת אחרים ובהם קטינים לעבור על החוק. גם לאחר נקיטת צעדי הגבלה בעניינו ממשיך מרשך להפר את צווי ההגבלה שניתנו לו באופן קבוע".

עו"ד הבר טען כי הפארפרזה כללית ביותר: "מדוע לא אומרים בכמה אירועים מדובר? 2 או 20? מה מידת המעורבות? צפה מהצד או נטל חלק פעיל? על מה החשד מתבסס? מסרבים לומר באילו תאריכים היו האירועים וכך אין לקטין אפשרות למסור אליבי ואין שום דרך להתגונן משפטית בצורה שכזו", מסביר הבר.

בנוגע לטענה כי הקטין הפר את הצווים המנהליים הקודמים שניתנו לו מציין עו"ד הבר כי לפני ארבעה חודשים נחקר הקטין פעם אחת בחשד להפרת הצו כאשר שוטרים דפקו על דלת ביתו וטענו כי הוא אינו נמצא שם. הקטין מצדו טען כי ישן באותה עת ביחידת האירוח המשפחתית הצמודה לבית והשוטרים הודו כי לא בדקו האם הוא שם. לפיכך הוא שוחרר בבית המשפט. מעבר לכך לא נעצר הקטין מפר את הצו על אף ביקורים רבים של שוטרים בביתו לאורך תקופה ארוכה.

בסיום השימוע הצהיר עו"ד הבר כי אין לקטין לאן לעזוב והוא ישאר בבית הוריו, אחרת הדבר יפגע בו ובלימודיו בצורה קשה. עו"ד הבר ציין כי קשה מאוד להשיג מישהו שיסכים שישהה אצלו במעצר בית מאחר והמשטרה מפקחת בצורה מחמירה ביותר על מעצרי הבית של האוכלוסייה המדוברת. שוטרים מגיעים מדי לילה למקום מעצר הבית, דופקים בקול רם, מעירים את בני המשפחה ואף שכנים.

כעת צריכים בפיקוד העורף להחזיר תשובה האם הם מקבלים את טענות השימוע או עומדים על כך שהנער יעזוב את בית הוריו ואם לא, יעצר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד