בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושה מיליארד ש"ח להתיישבות הבדואית בנגב

בדיון סוער בוועדה לביקורת המדינה - מיליארדים יוקצו לבדואים בנגב

  • יח"צ
  • ט"ז חשון תשע"ז - 11:05 17/11/2016
גודל: א א א
בדואים. ארכיון (הקול היהודי)
בדואים. ארכיון (הקול היהודי)

דיון סוער היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה, בעניין הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, וחילופי האשמות כמו "גזען", "שקרן", "רמאי". יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הדגישה כי "חברי הכנסת שהיו אמורים לדאוג לאינטרסים של בוחריהם, בזבזו את הזמן בהתפרצויות שוב ושוב - והפכו את הדיון לעקר. הבדואים בנגב כוללים כמאתיים אלף איש, תמותת התינוקות גבוהה, וניכר מחסור במרפאות, אי הסדרת תביעות בעלות ובעיות בתשתיות".

מירי רזין, נציגת מבקר המדינה הציגה שלושה חסמים להסדרת הקרקעות: מחלוקת על בעלות בין המדינה לבדואים, תכנון חסר ותשתיות חסרות בישובים בדואים חוקיים. לדבריה, בשנים האחרונות הוסדרו רק 3% מהקרקעות, ובישובים חוקיים רבים, המשך אי-ההסדרה מעכב את התפתחותם.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב הצביע על פריצת דרך משמעותית בתקופה האחרונה, וכי 85% מתושבי הפזורה אינם תובעי בעלות על קרקעות, והרשות מתכננת כ-180 אלף יחידות דיור, ע"י הכנת ואישור תב"ע, תכנון, פיתוח ושיווק, שיעניקו פתרון ל 25 השנים הקרובות. בנוסף, אושרו תכניות רבות לפיתוח תשתיות, בתב"ע בתוקף עם מכרזים לקבלנים לביצוע – והכל בתיאום עם בעלי הקרקעות. לדבריו, תקציב הרשות לפעילות הוא כחצי מיליארד ₪, ובנוסף תכנית חומש חדשה שתאושר בממשלה בחודש הקרוב, ושהוכנה עם ראש המועצות, תושבים ומנהיגים, והיא מקיפה 3 מיליארד ₪, תתמקד בבניית כיתות לימוד, שיפור הישגים בחינוך, חיזוק השלטון המקומי ופתרון בעיות תעסוקה. לדבריו, למרות פניות רבות של הרשות לבדואים להסדיר את מעמד קרקעותיהם ולקבל פיתוח של רבע מיליון ₪ לכל מגרש, על חשבון המדינה – והתושבים מתעלמים מפניות אלו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד