בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שערורייה: קנס כספי על תקופת המעצר המנהלי

באותה התקופה בה היה מאיר אטינגר עצור בצו מנהלי, לא יכול היה לרצות את של"צ שהוטל עליו. כיוון שכך, בית המשפט הטיל עליו קנס כספי

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ד טבת תשע"ז - 12:58 22/01/2017
גודל: א א א
מאיר אטינגר (יהודה פרל)
מאיר אטינגר (יהודה פרל)

על אף שהיה במעצר מנהלי, בית המשפט חייב את מאיר אטינגר לשלם קנס על אי ביצוע שעות לתועלת הציבור שהוטלו עליו, באותה התקופה.

הסאגה החלה מיד לאחר שהוכרע דינו בתיק בעל רקע לאומני. אז חויב אטינגר למלא שעות לתועלת הציבור. זמן קצר לאחר מכן, גורש אטינגר בצו מנהלי מביתו שבגבעת סנה יעקב (רונן) בשומרון ועבר להתגורר בעיר צפת. בצפת הספיק אטינגר לרצות 40 שעות של"צ מתוך 120 שהוטלו עליו, ולאחר שנעצר בצו מנהלי נותרו לו עוד 80 שעות אותן לא יכול היה לרצות.

את הסאגה הטיב לתאר עורך דינו של אטינגר, איציק בם. "כבודו היה פעם ילד?" פנה עו"ד בם עם השאלה לשופט בית משפט השלום בירושלים מרדכי כדורי. "לילדים יש משחק מאוד אכזרי ולא יפה. לוקחים חיפושית, רואים אם היא זוחלת וכל פעם תולשים לה עוד רגל ועוד רגל לראות אם היא מצליחה לזחול בלי רגליים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"אותו משחק מכוער מדינת ישראל שיחקה עם הנאשם. הטילו עליו של"צ, כשהוא היה צריך לתאם את השל"צ מדינת ישראל מוציאה לו צו הגבלה מנהלי בלי משפט ובלי כלום. מהיום הוא אמור להיות במעצר בית לילי בצפת. אחרי שהוא מבקר בבית המשפט, הולך לשירות מבחן בצפת ומתחיל לבצע את השל"צ. אלא מה? לחיפושית יש יותר מדי רגליים, היא מצליחה לבצע את השל"צ. צריך לתלוש לה עוד כמה כדי שלא תוכל לבצע את השל"צ".

"שמים את הנאשם במעצר מנהלי, בלי אישום, בלי משפט, בלי כל כך לפרט את הטעמים ומסתבר הפלא ופלא שכששמים אותו במעצר מנהלי למשך 10 חודשים, הוא באמת לא מצליח לבצע את השל"צ. אחרי שהנאשם משתחרר ממעצר מנהלי, הוא מקבל צו הגבלה שמטיל עליו כל מיני הגבלות שונות ומשונות, או אז מדינת ישראל נזכרת שבעצם אחרי שתלשנו לחיפושית כל כך הרבה רגליים, החיפושית לא ביצעה את השל"צ. צריך שהנאשם ישלים את השל"צ".

עו"ד בם הוסיף ואמר, כי אם בקשת הפרקליטות, שהוגשה בידי עו"ד אביעד דוואק, הייתה מוגשת בתקופת שהותו במעצר המנהלי, סביר להניח שהשל"צ היה מופקע תמורת המאסר בפועל שריצה בלאו הכי מתוקף הצו המנהלי. הפרקליטות, בתגובה לדברי עו"ד בם, דרשו מבית המשפט להטיל על אטינגר מספר חודשים של מאסר בפועל.

בשלב זה, קם אטינגר ונשא דברים באולם בית המשפט. "ההתנהלות של התביעה היא חמורה ביותר. במשך 10 חודשים שמתוכן היה מועד פקיעת צו השל"צ, כתובתי הייתה ידועה לתביעה. הייתה לי הגבלה לשיחות טלפון בתוך תאי המאסר, כך שאפילו לא יכולתי להתקשר להודיע. לתביעה הייתה כתובת שלי ודרך לגשת אליי, מסתבר שאם היו עושים את זה בזמן יכולתי לבצע את זה בחופף לתקופת המאסר. בכוונה התביעה לא הגישה את הבקשה באותה התקופה".

על אף הדברים הקשים של עו"ד בם ואטינגר, קבע בית המשפט כי על אטינגר לשלם קנס כספי עבור השעות אותן לא ריצה.

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד