בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שר האוצר מציג תכנית חדשה

בצל המשבר עם ראש הממשלה, הציג שר האוצר את תכנית "נטו משפחה"

  • כ"ב ניסן תשע"ז - 22:10 18/04/2017
גודל: א א א
שר האוצר כחלון (משרד האוצר)
שר האוצר כחלון (משרד האוצר)

בצל המשבר עם ראש הממשלה, הציג היום בצהריים (ג') שר האוצר משה כחלון, את תכנית "נטו משפחה",הכוללת בין היתר, סבסוד צהרונים, הגדלת מענקי עבודה, והפחתת מיסים על מוצרים שונים, וזאת מתוך כוונה להביא לשיפור ברמת החיים של משפחות מעמד הביניים.

ברקע התכנית עומד המשבר בין שר האוצר לראש הממשלה בפרשת התאגיד, ונראה כי כחלון נחוש לזכות בנקודות בקרב בוחריו, מה שמסביר את מסיבת העיתונאים בה כיכב שר האוצר כשחקן יחיד.

מטרת התכנית להגדיל את שכר הנטו של משקי הבית בישראל, בהתאם למצבו הסוציו-אקונומי. התכנית חולקה לארבעה פרקים, העוסקים בנקודות הזכות של הורים עובדים, בסבסוד צהרונים, בהגדלת מענק העבודה לזכאים, ובהפחתת וביטול מכסים על הנעלה, מכשירי סלולר ובגדי תינוקות.

נקודות זיכוי להורים עובדים:

שווי נקודת זיכוי עומד על 215 ₪ בחודש, אך עד היום מספר הנקודות בעבור כל ילד היו שונות לפי גילם ולפי ההורה העובד. גברים היו זכאים לנקודת זיכוי אחת בעבור ילד עד גיל שנה ובגיל 3-4, ולשתי נקודות עבור ילד שגילו 1-3. נשים לעומת זאת, היו זכאיות לחצי נקודה עבור ילד עד גיל שנה, ולשתי נקודות לילד בגיל 1-6.

ע"פ תכנית משרד האוצר, שתחול רטרואקטיבית מתחילת השנה, ייווצר שוויון בין גברים לנשים, ויוגדלו מספר הנקודות. שני בני הזוג יהיו זכאים לנקודה וחצי עבור כל ילד עד גיל שנה, ול-2.5 נקודות מגיל שנה ועד לגיל 6. משמעות הדבר היא חיסכון בתשלום מס הכנסה בסכום של מאות שקלים בחודש, ואלפי שקלים בשנה, למשפחה ששני בני הזוג עובדים.

סבסוד צהרונים:

המחיר שהורים משלמים עבור שהיית ילדיהם בצהרונים בשל עבודתם במשך היום, מגיע לפעמים לסכומים של מאות ואלפי שקלים לחודש. בשל סיכום עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הבאה, הורים עובדים ישלמו פחות על שהיית ילדיהם בצהרונים. עם זאת, הוזלה זו תתרחש באופן דיפרנציאלי כתלות בחוזקו של היישוב בו אתם מתגוררים מבחינה סוציו-אקונומית.

כיום, מחולקות 255 רשויות מקומיות בישראל על-פי רמתן הסוציו-אקונומית לעשרה אשכולות. תושבי האשכולות הנמוכים, 1-3, זכאים כבר כיום לסבסוד מלא של הצהרונים ואין כל חידוש עבורם בתכנית. לעומתם, שאר האשכולות יזכו לסבסוד בהתאם לרמתם.

האשכולות הנמוכים, אשכולות 4 ו-5, יסובסדו במגוון גילאים גדול יותר. כך, אשכול 4, הכולל לדוגמה ערים כמו אופקים, ירוחם עכו ולוד, יזכו לסבסוד של 350 ₪ בחודש לילד עבור צהרון בגילאי 3-8. אשכול 5 הכולל ערים כמו טבריה, ערד, עפולה וקצרין יזכו לסבסוד של 300 ₪ באותם הגילאים.

לעומת זאת, האשכולות 6-10 יזכו לסבסוד בצהרון רק עבור ילדי כיתות א'-ב', וגם סבסוד זה יהיה באופן דיפרנציאלי. אשכול 6 הכולל ערים כמו נתניה, יבנה, חדרה, חולון ורחובות יסובסדו בסכום של 300 ₪ לגילאים אלו בלבד, אשכול 7 הכולל ערים כמו חיפה, ראשון לציון, פתח תקוה וכפר סבא, יסובסדו בסכום של 200 ₪ לילדי כיתות א'-ב' ואילו אשכולות 8-10 יזכו לסבסוד של 150 ₪ בלבד עבור גילאים דומים.

הגדלת מענק העבודה לזכאים:

מאז הוחל 'מענק העבודה' המוכר גם כ'מס הכנסה שלילי', במטרה לשפר את מצבם הכלכלי של עובדים בעלי הכנסה נמוכה, הוא עמד על סכום קבוע של 330 ₪ לגברים ו-495 ₪ לנשים, בתנאי שהכנסתם לא הייתה מעל ל-4,800 ₪ בחודש. מענק זה ניתן גם כתלות במספר הילדים.

על פי התכנית החדשה של משרד האוצר, שתחול רטרואקטיבית לאחר הגשת הדו"חות השנתיים לשנה הנוכחית, יחולו מספר שינויים. ראשית, ניתן יהיה להגיש בקשה למענק עד לגובה שכר של 5,000 ₪. שנית, סכום המענק יהיה זהה בין גברים לנשים ויעמוד על סכום של 495 ₪, לכל עובד העומד בקריטריונים. שלישית, הסכום יהיה תלוי המספר הילדים, וביציאתם לעבודה של שני בני הזוג.

כיצד זה יתבצע? זוג שבו שני ההורים עובדים, ויש להם עד שני ילדים, יקבל כל אחד מההורים סכום של 495 ₪ בחודש ועוד 30% בשל עבודת שני ההורים כך שכל הורה יקבל 644 ₪ בחודש. במידה ולזוג יש שלושה ילדים ומעלה, הרי שזכאותם עומדת על 150%, כך שהסכום הראשוני יעמוד על 720 ₪ לכל הורה, ובמידה ושני בני הזוג עובדים, הרי שהסכום לכל הורה יעמוד על 936 ₪.

ביטול המכס:

השינוי האחרון בתכנית משרד האוצר נוגע להפחתת המכסים על ייבוא של מגוון מוצרים והוא ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים. המוצרים כוללים כאמור ייבוא של מכשירי סלולר, בגדי תינוקות ונעליים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד