בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תופעה: צוותי צילום מותקפים בזירות פיגועים

צוותי צילום של גופי תקשורת מרכזיים מותקפים במהלך סיקור בזירות פיגוע פיגועים שונים

  • אורי קירשנבום
  • ז' חשון תשע"ו - 13:17 20/10/2015
גודל: א א א
תמיר סתיינמן מתקשה לשדר מהשטח (צילום מסך ערוץ 2)
תמיר סתיינמן מתקשה לשדר מהשטח (צילום מסך ערוץ 2)

סיטואציה שבה צוותי צילום של כמה גופי תקשורת מתקשים לשדר מזירות הפיגועים בשל מחאה של מפגינים במקום היא דבר שחוזר על עצמו כמעט בכל פיגוע בזמן האחרון.

המקרה הבולט ביותר היה אמנם הפיגוע בעפולה, אז הותקף צוות הצילום של ערוץ 2, בראשות הכתב הערבי פוראת נסאר, ע"י תושבים שהיו במקום, אך אירועים מעין אלו מתרחשים כמעט בכל פיגוע ולא רק כשמדובר בכתב ערבי.

כך למשל, צוות חדשות ערוץ 2 עם הכתב ניר דבורי שהגיעו לזירת הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים הותקף על ידי הנוכחים במקום דבר שאילץ אותו לקטוע את השידור מהזירה לזמן מה.

פוראת נסאר וצוות הצילום מותקפים (צילום מסך ערוץ 2)

גם בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע הופסק הדיווח של תמיר סתיינמן מזירת הפיגוע בעקבות התבטאויות של עדי ראייה לפיגוע וקריאות "מוות לערבים" ברקע.

בכתבה בנושא בעיתון 'גלובס', צוטט "בכיר בחדשות 2": "כל כתבי השטח מדווחים על מתקפות חסרות תקדים נגדם. כולם אנשי שטח מיומנים, שחשים מתקפה נגד כל מה שקשור לתקשורת. זה טירוף שלא היה כמוהו".

"בכיר בערוץ 10" שנשאל על ידי כתב 'גלובס' מדוע, לדעתו, דווקא עכשיו מתרחשות התקפות מהסוג הזה, השיב: "בוודאי שזו לא הוראה, שהאנשים בשטח מקבלים לתקוף את צוותי העיתונות. אני מניח שהדברים האלה מחלחלים. כשאני רואה שכותבים לעיתונאים 'צריך להרוג אותך' - זה חמור מאוד. ואנחנו מדברים על עיתונות השטח הטכנית, אפילו לא הפובליציסטית ולא מביעי הדעה שעשויים להרגיז. הם באים לספר מה קרה באירוע מסוים, והם נתפסים אפריורית כשמאלנים וכאויבי הציבור והעם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד