בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תוצאות השירות המשותף: מבט מבפנים

ארגון חותם: "תופעות מזעזעות הקשורות לערבוב בין המינים"

  • י' אדר תשע"ז - 20:05 08/03/2017
גודל: א א א

פקודת השירות המשותף וייסודם של הגדודים המעורבים בצה"ל, מובילים למקומות בעייתיים במיוחד מבחינה מינית. כך עולה מפרסום של ארגון 'חותם' על-פי עדויות פנימיות מגדוד ברדלס, גדוד מעורב המשויך לחטיבה מרחבית 'ערבה' ומשתתף בהגנה על הגבול עם ירדן.

מכלול העדויות מעלה כי הלינה המשותפת בשטחי האימון נעשית ללא הקפדה מינימלית על צנעת הפרט, ובפרט על צנעתן של החיילות. עדויות החיילים מלמדות כי הבסיס אינו מותאם לקליטת חיילות רבות, חיילים העידו כי פעמים רבות נכנסות החיילות לשירותי החיילים בשל חוסר מקום.

עדויות החיילות עצמן מצביעות על 'מנהג' שאימצו לעצמם המפקדים במקום, הכולל הגעה למגורי החיילים דווקא בזמן שבו החיילות מתלבשות. חיילת נוספת סיפרה כי בעודה מתלבשת צעק לה המפקד "דקה את למטה, או שאני בא". כמו כן, דווחו מקרים נוספים המצביעים על 'אווירה מינית שאיננה ראויה' כמו חיבוק מהמפקד לחיילת עצובה, או עונשים של סחיבת פצוע בין חייל לחיילת.

בארגון 'חותם' מזהירים מהמדרון החלקלק שנפתח על-ידי כל הסיטואציות המתוארות: לפני מספר חודשים, נשפטו חייל וחיילת מהיחידה, ואף נשלחו לכלא לאחר שנתפסו במעשים שאינם ראויים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ככלל, צה"ל מקיים את פקודת השירות המשותף ופועל לפיה. המקרים שנמצאו חורגים מפקודה זו מוכרים וטופלו ע״י הגורמים הרלוונטיים, חלק מהמקרים המצוינים בכתבה לא תואמים את העובדות בשטח".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד