בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי עמונה לשרים: "הוציאו אותנו מהמיצר"

בעמונה קוראים לשרי 'הבית היהודי' לפעול להקמת ישוב חדש

  • כ"ז ניסן תשע"ז - 10:50 23/04/2017
גודל: א א א
ילדי עמונה במדרשה בעפרה (מטה מאבק עמונה)
ילדי עמונה במדרשה בעפרה (מטה מאבק עמונה)

תושבי עמונה פרסמו הבוקר (א') מכתב גלוי לשרי הבית היהודי ובו הם קוראים להם למנוע את מסמוס ההחלטה להקמת ישוב חדש עבורם, ולדאוג להפסק הסבל שלהם. המכתב מגיע לקראת ישיבה שעתידה להתקיים בלשכת ראש הממשלה ביום שני הקרוב.

התושבים אומרים כי פקידים אנשי שמאל קיצוני מטרפדים את הקמת הישוב, בעוד שהתושבים ממשיכים לשהות במדרשה בעפרה בתנאים קשים ובחוסר ידיעה.

המכתב המלא:

ביום שני הקרוב תערך ישיבה מכרעת בלשכת ראש הממשלה בענין הקמת הישוב הזמני החדש למפוני עמונה עמונה.

מוקד הדיון יהיה בשאלה האם יוצא צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני באדמות הישוב החדש או לא.

המשמעות היא: האם יוקם הישוב החדש מיידית כפי שהחלטתם, או שנצטרך לחכות שנים על שנים כדי להקים את הישוב אם בכלל ובעצם הם שוב יאיינו את החלטתכם.

זה לא קורה במקרה. למרות טראומת העקירה שעברנו והרס בתינו והישוב, למרות שאנחנו כבר שלשה חודשים נרקבים באכסניית נוער, גורמי פקידות בעלי אג'נדה שמאלית, עושים הכל כדי לשבש ולמרוח ולמוסס ולסכל את החלטתכם - החלטת הממשלה פה אחד - להקים ישוב חדש ביו"ש.

במסגרת דיון שנערך לפני פסח במשרד המשפטים טען יועמש איו"ש שאין להוציא צו אלוף שיאפשר הקמת אתר מגורים זמני בהליך מקוצר (4 חודשי עבודה) באדמת הישוב החדש.

זאת, כיוון שלדעתו 'אין דחיפות לכך. אין צורך כי הפינוי כבר בוצע'. הבנתם?! אין צורך! עמדה זו היא פשוט התעמרות. לא מספיק העקירה שעברנו, עכשיו, באמצע החיים, גם כל רקמת החיים וההקשרים החברתיים של גברים, נשים וילדים יגדעו באחת וכולנו נעבור טראומה על טראומה.

הדבר היחיד שנשאר לנו זה להחזיק חזק אחד את השני כדי שאף אחד לא יפול. זה מה שמשאיר אותנו שפויים. המטרה של עמדה זו היא אחת - שלא יהיה ישוב ושההחלטה שלכם תלך לפח! ככה.

יועמש איוש אינו יודע שאנחנו נחנקים בחדרים קטנים ובתת תנאים?!

יועמש איוש אינו יודע שמסלול רגיל של הוצאת תב"ע ייקח לפחות שנתיים וחצי שלוש אם לא יהיו עיכובים?! ראו מה קרה במגרון - כבר 5 שנים האנשים שם מחכים לפתרון שהיה צריך להגיע תוך שנה.

העמדה הזו לא תמימה. כל גורמי המקצוע יודעים שאם זה ילך לתבע ולמסלול ארוך ספק אם בכלל יקום ישוב.
כל עיכוב יביא עוד עיכוב.

העמדה הזו באה לסכל את ההחלטה שלכם ולמנוע את הקמת הישוב.

אנו פונים אליכם שוב והלוואי ותהיה זו פנייתינו האחרונה אליכם. (ולוואי והפניה הבאה תהיה להזמינכם לחנוכת בית):
דרשו מראש הממשלה, היום בישיבת הממשלה, לפני ההכרעה מחר, שיפעיל את כל כובד משקלו להקים אתר מגורים זמני לאנשי עמונה באדמת הישוב החדש.

דרשו שיורה לכל הגורמים הרלוונטיים, יועמש ממשלה, שר הביטחון, מתאם פעולות הממשלה ביוש - להוציא צו אלוף ולהתחיל מיידית את בניית האתר. רק זה יאפשר קיום מיידי של החלטתכם והקמת הישוב.

דרשו מראש הממשלה לגרום לכך שיצא צו אלוף שיאפשר הקמה מיידית של אתר מגורים כך שבקיץ נוכל להיכנס לקראווילות (זה כל מה שביקשנו) באדמת הישוב החדש.

כדי שנוכל אחרי השנה המטורפת שעברנו אנחנו וילדינו, להגיע אל המנוחה ואל הנחלה ולהתחיל את שנת הלימודים הבאה בצורה נורמאלית. הוציאו גם אותנו מהמיצר בוא אנחנו חיים לחרות מינימאלית.

אל תתנו לגורמים קיצוניים לסכל החלטת ממשלה כל כך חשובה שלא היתה כמותה 20 שנה להקים ישוב חדש ביוש.

לפני עשרים שנה, בממשלת נתניהו הראשונה, יצאנו לשליחות שלנו בשדה ההתיישבות. היום, אחרי 20 שנים של הקרבה וחלוציות אנחנו נמצאים בפני שוקת שבורה. לכם יש את היכולת לשנות את זה. זו השליחות שלכם.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד