בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תרגול הקרבת הפסח לרגלי הר הבית בוטל

עתירה לבג''ץ כנגד מפקד מחוז ירושלים הוגשה על-ידי ארגוני הר הבית והמקדש

  • ו' ניסן תשע"ז - 19:58 02/04/2017
גודל: א א א
תרגול קרבן פסח
תרגול קרבן פסח

ביום חמישי האחרון, בשעות הערב, ביטל מפקד מחוז ירושלים במשטרה, את האישור שנתנה המשטרה עצמה לקיום אירוע תרגול הקרבת קרבן הפסח, למרגלות הכותל הדרומי של הר הבית, במקום המכונה 'מתחם דווידסון'. ביום שישי הגישו ארגוני הר הבית והמקדש באמצעות עו"ד אביעד ויסולי עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה למפקד המחוז להשיב את האישור, ולהימנע מהפרעה לקיומו.

בשנים האחרונות, מידי שנה בשנה, מקיימים ארגוני הר הבית והמקדש, תרגול של הקרבת קרבן הפסח כהלכתו. התרגול כולל כבש בן פחות משנה הנשחט על-ידי שוחט מוסמך, הקרבת אימוריו ודמו של הכבש על מבנה המדמה את המזבח, וצליית הכבש כהלכתו וחלוקת הבשר למשתתפים. יודגש כי כל חלקי התרגול נערכים כחוק ובפיקוח וטרינרי צמוד.

השנה הוחלט על קיום אירוע התרגול בסמיכות למקום המקדש עצמו. אי לכך, איתרו הארגונים את האזור שלמרגלות הכותל הדרומי, ויצרו קשר עם 'החברה לפיתוח הרובע היהודי' המפעילה את האתר בכדי לקיימו שם, בסמיכות להר הבית.

החברה דרשה אישור משטרתי לקיום האירוע בטרם ניאותה להחכרת המקום לארגוני המקדש. ואכן, מארגני האירוע פנו למשטרה אשר אישרה את האירוע, אלא שדרשה להקטינו ולבטל את השחיטה והבערת האש, ולבסוף נתנה את אישורה בכתב לקיום האירוע.

דא עקא, שמפקד המחוז ניצב יורם הלוי, החליט ביום חמישי האחרון לבטל את האישור לאירוע ברגע שלפני האחרון – שבעה ימים בטרם אמור להתקיים האירוע המתוכנן, ולפיכך הוגשה כבר ביום שישי עתירה לבג"ץ כנגד מפקד המחוז.

בעתירתם טוענים ארגוני המקדש, כי הבחירה המקום איננה אקראית כלל ועיקר, והיא נובעת מכך שהמקום המדובר נמצא 'לפנים מן החומה', מקום שנקבעה קדושתו לקדשים קלים ולמעשר שני. בנוסף, הם טוענים, כי מפקד המחוז החליט באופן שרירותי ובניגוד לנהלי המשטרה עצמה על ביטול האירוע, מבלי שהוא נתן לכך נימוק או שינוי נסיבות שהצדיק את ביטולו.

לפיכך, מבקשים העותרים מבית המשפט להתערב בהחלטה זו בשל ההתייחסות המזלזלת של משטרת ישראל ומפקדיה ליהודים המבקשים לקיים אירוע דתי במקום המקודש, ולאכוף על המשטרה את קיום האירוע. עם זאת, נכון להיום (א') טרם נקבע מועד לדיון בעתירה שהוגשה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד