בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוארך מעצר היהודים שרדפו אחר מחבל ביצהר

מעצרם של שלושת התושבים שרדפו אחר מחבל סמוך ליצהר הוארך בחמישה ימים. הקטין שהיה עמם שוחרר למעצר בית. ביהמ"ש קבע כי אין ראיות בנוגע למעורבותם באירוע בו נפצעו ערבי ואנרכיסט בריטי

  • יח"צ
  • ב' חשון תשע"ו - 17:31 15/10/2015
גודל: א א א
העצורים (חוננו)
העצורים (חוננו)

מעצרם של שלושה תושבים שביצעו מרדף אחר מחבל שיידה אמש אבן לעבר רכב של תושבת יצהר בכביש העלייה לישוב, הוארך היום (חמישי) בחמישה ימים. קטין בן 14 שהיה עמם שוחרר למעצר בית.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בפתח תקוה התברר כי המשטרה מנסה לקשור אותם לאירוע שהתרחש לאחר מעצרם במטע זיתים ממנו על פי החשד יצא המחבל שיידה את האבן, ובמהלכו נפצעו אנרכיסט בריטי וערבי נוסף בעימות עם תושבים שירדו למקום.

השופט נחום שטרנליכט קיבל באופן חלקי את טענות עו"ד אהרון רוזה שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו וקבע כי אין ראיות הקושרות אותם לאירוע, אולם קבע כי יש חשד סביר לעבירות של קשירת קשר, הכשלת שוטר והתנגדות למעצר, ולפיכך האריך את מעצרם.

יש לציין כי העצורים טוענים שלא התנגדו למעצר, אלא שדווקא הוכו בחלקם בידי השוטרים. אחד מהם אף נפצע ברגלו ונזקק לטיפול רפואי.

| ערבי יידה אבנים בחסות המסיק, התושבים נעצרו

האירועים ביצהר החלו אתמול לאחר שערבי השליך אבן על תושבת הישוב בכביש העלייה ליצהר, מקום שמעולם לא בוצעה בו השלכת אבנים. בשל האירוע החמור הוזעקו תושבים לסריקות, אשר במהלכן הבחינו במוסקים ערבים ובאנרכיסטים אירופאים במטע סמוך, מתוכו החלו לברוח שני ערבים שהבחינו ברכז הביטחון של יצהר.

בשלב זה, השלושה, אחד מהם תושב יצהר אב לשישה ילדים, שני תושב אלון מורה ואב לארבעה ילדים ושלישי צעיר בן 19, יצאו יחד עם הנער הקטין למרדף רכוב במטרה לאגף את החשוד ביידוי האבן שנמלט מרבש"ץ יצהר לעבר כביש גלעד.

לדבריהם, הם הבחינו בערבי הלובש חולצה שחורה וסימנו לג'יפ צבאי לעצור וללכוד אותו אך באותו הזמן עצרה במקום ניידת משטרה שעצרה אותם. חלק מהעצורים היו רעולי פנים בעת מעצרם ומכאן טענת המשטרה שהגיעו לבצע תג מחיר על זריקת האבן. יש לציין כי ערבי נוסף שנמלט ממטע הזיתים נלכד בידי כח צבאי נוסף, סמוך מאוד למקום מעצרם של הארבעה, דבר שמוכיח את טענתם שאיגפו את הערבים שברחו מרכז הביטחון.

לאחר מעצרם המשיכו תושבים לרדת לכיוון המטע ממנו לכאורה יצא המחבל, ובמקום התפתחה תגרה במהלכה נפצעו ערבי ואנרכיסט בריטי. יש לציין כי למרות טענות המשטרה על כך שנבדקת אפשרות שהארבעה היו מעורבים באירוע, האירוע החל לאחר מעצרם, והתרחש במרחק של מאות מטרים מהמקום, בתוואי הררי.

עו"ד אהרון רוזה שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: ״טוב ונכון עשה בית המשפט כאשר החליט לשחרר את הקטין ממעצרו. אני סבור שגם דינם של שלושת העצורים הבגירים להשתחרר, שכן השופט קבע כי יש ספק לא קטן באשר למעורבותם בתקיפה הפלסטינאים והאנרכיסט הבריטי. לא נכון להשאירם במעצר על רקע התנגדות כזו או אחרת למעצר, שנראה כי היה מעצר שווא על ידי המשטרה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד