בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השריפה ב'בצלם': "עיתוי ההצתה מתאים"

היחידה לפשיעה לאומנית תחקור את השריפה במשרדי 'בצלם'. האם לשריפה תהיה השפעה על חשיפת החומרים נגד ארגוני השמאל הקיצוני?

  • אורי קירשנבום
  • א' שבט תשע"ו - 08:38 11/01/2016
גודל: א א א
זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)
זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)

שריפה פרצה אמש (ראשון) בבניין בירושלים בו שוכנים המשרדים של ארגון 'בצלם'. נזק רב נגרם למבנה ולכודים פונו ממנו על ידי כוחות הכיבוי וההצלה שהגיעו למקום.

היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י במשטרה תחקור את האירוע. קיים חשד כי השריפה החלה כתוצאה מהצתה שכוונה בידי מאן דהו כנגד ארגון 'בצלם', ייתכן שעל רקע החומרים החמורים אליהם נחשף הציבור בשבועות האחרונים במסגרת הקמפיין של 'אם תרצו' כנגד ארגוני השמאל הקיצוני ותחקיר 'עובדה' שחשף פעילי שמאל שמוסרים מוכרי קרקעות ערבים לידי ה'רשות הפלסטינית' שם הם צפויים להיחקר בעינויים ולההרג. אחת הדמויות בהן מתמקדת הכתבה הוא נאסר נוועג'ה, ערבי, פעיל השטח של ארגון 'בצלם' באזור הר חברון.

זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)

יחד עם זאת, גורמי החקירה מציינים כי חקירת השרפה תארך זמן רב מכיוון שהנזק הוא גדול וקיים קושי רב לקבוע את נסיבות השריפה.

ארגון 'בצלם' ניצל את האירוע למתקפת נגד בעקבות הביקורת החריפה נגדו לאחר תחקיר 'עובדה'. זמן קצר לאחר השריפה, עוד בטרם הייתה כל אינדיקציה האם מדובר בהצתה או בשריפה שפרצה ממקור אחר, נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון: "אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם. מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)

| "מנסים להסיט את הדיון"

בתנועת 'עוצמה יהודית' בראשותו של ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, אמרו אמש כי אסור שהאירוע יהווה עילה להסטת הדיון הציבורי סביב הממצאים שהוצגו בתחקיר 'עובדה': "עולה באפנו ריח חריף של פרובקציה בניסיון להסיט את הדיון הציבורי מהעוולות שעלו ועתידות היו לעלות בתחקיר של עובדה ואולי לא ישודרו בעקבות ההצתה... עיתוי ההצתה מתאים כמו כפפה ליד לאנשי בצלם וכבר ראינו שהם או הקרובים אליהם לא מהססים לעבור על החוק".

ב'עוצמה יהודית' מתכוונים לתחקיר נוסף שגובש על ידי אנשי ארגון 'עד כאן' שפעל והטמיע אנשים שלו בתוך ארגוני השמאל הקיצוני והוא זה שאסף את התיעודים שהוצגו בתחקיר 'עובדה'. אתמול התברר כי מערכת 'עובדה' שוקלת בימים אלה אם להציג תחקיר נוסף על ארגוני השמאל הקיצוני לאחר שאלו תקפו בחריפות את מערכת 'עובדה' שמגבה את "ההסתה" נגד אותם ארגונים, כך לטענתם. בארגוני השמאל אף טענו כנגד עובדה שהיא בסך הכל משרתת את ארגון הימין 'עד כאן' במלחמה שלו ושל ארגונים שכמותו, כנגד ארגוני השמאל - 'עובדה להשכיר' - כך כינו בארגוני השמאל את התוכנית 'עובדה'.

העיתונאי שמעון ריקלין פתח אתמול בעמוד הפייסבוק שלו במחאה על על כך שככל הנראה, מערכת 'עובדה' חזרה בה מכוונתה לשדר את התחקיר השני כנגד ארגוני השמאל. בעמוד הפייסבוק שלו כתב ריקלין: "שכירי חרב נגד ארצם שמקבלים מימון זר כדי להכפיש, מעזים לדבר על 'עובדה להשכיר'. אך לצערי נראה שהקמפיין עובד והפרק הבא והחמור שעוסק בעיקר ב'שוברים שתיקה' לא ישודר. אם אכן כך יהיה זהו יום שחור לעיתונות בישראל. אני לפחות לא ארפה מהבקשה שהוא אכן ישודר".

מאוחר יותר כתב ריקלין: "האמת היא שכמות החומרים מאפשרת אפילו שני פרקי המשך. הציבור לא ידע שיש בכלל המשך כי המערכת של עובדה נמצאת בדילמה. מצד אחד, החומרים שהיא קיבלה, מדהימים. כל מי שיצפה בהם יבין מי זה באמת שוברים שתיקה וכמה הימין צדק בהתנגדות שלו לארגון הזה".

יהיה אשר יהיה, בארגון 'עד כאן' אמרו אתמול כי אם מערכת 'עובדה' לא תשדר את החומרים שהארגון סיפק לה, הם ימצאו אפיק אחר לחשוף את הממצאים לציבור הרחב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד