בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התעוררות מטורפת לעבודה עברית"

תושבים מירושלים מנסים לשכנע בעלי עסקים בשוק לא להעסיק ערבים. ביישובים רבים החליטו לאסור כניסת עובדים ערבים בימים הקרובים

  • אברהם שפירא
  • ל' תשרי תשע"ו - 14:55 13/10/2015
גודל: א א א
יהודי עובד באתר בניה. ארכיון (יח"צ)
יהודי עובד באתר בניה. ארכיון (יח"צ)

לאחר הפיגועים היום בבירה הגיעו כעשרה תושבים מירושלים לשוק מחנה יהודה בעיר והחלו לעבור מחנות לחנות ולשכנע את בעלי העסקים לפטר את העובדים הערבים שהם מעסיקים.

"ראינו היום שכמה מהמחבלים עבדו אצל יהודים ונצלו את זה" מסביר נתנאל גואלמן, אחד מהפעילים שהגיעו לשוק. "ראינו שעיקר הבעיה היא בעבודה עברית. יש לעניין הזה התעוררות מטורפת של אנשים".

עובד ערבי בשוק מחנה יהודה (ויקיפדיה)

"רוב מי שמעסיק ערבים מתרץ לנו תירוצים והרבה עובדים עלינו שהם 'עבודה עברית' בשביל שנרד מהם. הלקוחות שמחים ומתחזקים מזה ורוצים לקנות 'עבודה עברית'. צעקו לנו 'הם צודקים הם מלכי הארץ'. הערבים מפחדים. הם רואים חבר'ה עם פאות. יש לנו גם הצלחות - מול העיניים שלנו יהודי פיטר עובד ערבי וליווה אותו מחוץ לשוק והרבה הביאו לנו מספרי טלפון בשביל להיות בקשר", סיפר גואלמן.

בנוסף, פונים הפעילים לחנויות בהם מועסקים עובדים יהודים בלבד ומחזקים את ידיהם. "מי שמעסיק רק יהודים מתחזק ממש. צריך להחדיר לעם את הנושא של עבודה עברית. צריך שזה יהפוך לנושא מדובר ורציני שיצליח לחולל שינוי".

|ביישובים רבים תימנע כניסת פועלים ערבים

מוקד נוסף שבו מורגשת התעוררות בכל הקשור בהעסקת ערבים, הוא סביב הפועלים הערבים ביישובים ביהודה ושומרון. ביישובים רבים נכנסים מדי יום פועלים ערבים מאזור יהודה ושומרון באמצעות אשרות כניסה מיוחדות.

אתר בנייה (אילוסטרציה. יהודה פרל)

אך בימים אלו, בשל המצב הביטחוני החמור, החליטו ביישובים רבים שלא לאפשר את הכנסת הפועלים הערבים.

בין היישובים שלא יאפשרו בימים הקרובים כניסת פועלים ערבים: נווה צוף, נריה, בית חגי, קרית ארבע, יישובי גוש עציון לרבות העיר ביתר עלית, ועוד.

|מחבלים שהועסקו אצל יהודים

הדברים מגיעים על רקע הפיגועים שאירעו בימים האחרונים, בהם חלק ניכר מהערבים שביצעו את הפיגועים עבדו אצל יהודים.

זירת הפיגוע בגאולה (עמוס בן גרשום. לע"ם)

עלאא אבו-ג'מאל, מי שביצע הבוקר (שלישי) את הפיגוע בשכונת גאולה בירושלים, היה עובד של חברת בזק, שאף ביצע את הפיגוע באמצעות רכב של החברה.

הערבי שביצע את אחד הפיגועים ברעננה עבד כקבלן שיפוצים בבית לווינשטיין, והערבייה שניסתה לדקור חייל בעפולה ביום שישי האחרון עבדה בעבר בבית ספר בקיבוץ יפעת כלבורנטית במעבדה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד