בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא יעלה על הדעת שחייל יפעל בניגוד לפקודות"

לאחר השיחה עם הרמטכ"ל מגיעה אגרת ההבהרה של הרבצ"ר המיועד

  • ז' תמוז תשע"ו - 18:49 13/07/2016
גודל: א א א
ארכיון (דורון תשובה)
ארכיון (דורון תשובה)

הרב אייל קרים שעתיד להיכנס לתפקיד הרב הצבאי הראשי פרסם אגרת שנשלחה לחיילי צה"ל בה הוא מבהיר את עמדותיו ביחס לסוגיות שהתייחסויות שלו אליהן פורסמו בימים האחרונים בכלי התקשורת בנסיון לסכל את מינויו לתפקיד. האגרת פורסמה שעות ספורות לאחר פגישת "הבהרה" שקיים עם הרמכט"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

בהתייחס לדברים שאמר בעבר על כך שאסור לחייל לעבור עבירה או להמנע מקיום מצווה במידה ומפקדו פקד עליו כך, כתב הרב קרים: "לא יעלה על הדעת שחייל או מפקד יפעל בניגוד לפקודות. הדברים נכונים בשגרה ובלחימה כאחד. בשירותי הצבאי הייתי לוחם ומפקד בסיירת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. בתפקידים אלה שיננתי לעצמי ולפקודותיי את ההכרח והצורך לציית לפקודות. בנושא זה, אין כל מקום לדיון או לפרשנות אישית".

הרב קרים התייחס גם ליחס ל"חד מיניים": "הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מכיר בשנות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה וללאום אליו הוא משתייך".

"לסיום", כתב הרב קרים, "אנו נפעל בשנים הבאות להרחבת המכנה המשותף, להדגשת המקרב והמאחד, מתוך שותפות בבניית צבא העם. דלתי פתוחה בפני כל חייל וחיילת".

מוקדם יותר, עם תום פגישתם של הרמטכ"ל והרב קרים, הודיע הרמטכ"ל כי חרף העובדה שהאמירות שפורסמו בשמו של הרב קרים אינן מקובלות עליו הוא עומד מאחורי המינוי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד