בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מישהו אמר לינץ'?

להכות אדם שזוהה כמחבל זה לינץ'? לא קצת הגזמנו? ועוד לא אמרנו כלום על המאבטח הבדואי שירה בו

  • אורי קירשנבום
  • ח' חשון תשע"ו - 20:40 21/10/2015
גודל: א א א
המסתנן האריתראי שוכב על הרצפה
המסתנן האריתראי שוכב על הרצפה

פוליטקאים, אנשי תקשורת ואישי ציבור שמגנים תופעות מסויימות בצורה חריפה, בלי פורפורציות לחומרת העניין, זו לא תופעה חדשה, כנראה לכן חפשו הפעם כל המגנים סיטוי חזק, משהו שבאמת יזעזע.

מצד שני, אם כשנער ריסס כתובת "נקמה" על קיר ברחוב זה "אירוע חמור" אז איזה ביטוי כבר נשאר למי שמרביץ לאדם שזוהה על ידו כמחבל...

השימוש במילה לינץ' בהקשר לאירוע הזה נעשה על ידי כל מי שדיבר עליו בתקשורת כמעט, לכן נציין רק דוגמאות בולטות.

הסלוגן שלהם לא היה פעם "מדווחים מהשטח"? (צילום מסך)

אין ספק שהקיצוני מכולם היה רזי ברקאי שאמר בגלי צה"ל שהאירוע דומה בחומרתו ללינץ' שביצעו ערבים ברמאללה בשני חיילי מילואים לפני כ-15 שנה ותמונת שני הערבים שמוציאים את ידיהם המגואלות בדם מהחלון לקול תרועות ההמון צרובה היטב בזכרון של כל יהודי.

שעה קלה לפניו אמר בגלי צה"ל ניב רסקין שכינה את האירוע כ"הוצאה להורג".

הפוסט של חברת הכנסת מיכאלי

גם חברי כנסת רבים לא החמיצוח את ההזדמנות. חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "הזוועה של הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע אתמול מועצמת כשמת האזרח האריתראי שנורה בו והותקף קשות. אני יודעת שחלקכם יתרגזו שאיך זה בימים בהם נרצחים יהודיות ויהודים אני טורחת לכתוב על אזרח אריתראי שמת כתוצאה מלינץ' שנעשה בו על ידינו. אבל זה לא עליו, זה עלינו. שאנחנו נעשה לינץ' באדם ירוי, מחוסר הכרה, ששוכב על הרצפה ולא מסכן איש, רק בגלל שהוא שחור?". למקרה שלא הבנתם למה הנוכחים בתחנה המרכזית באותו הזמן הכו את מי שחשבו למחבל, טרחה חברת הכנסת מיכאלי להסביר: גזענות, פשוט בגלל שהוא שחור.

לא זאת בלבד שהשימוש במושג "לינץ'" שמעורר חלחלה באזניים יהודיות ששומעות אותו הוא מוגזם, אלא שהמציאות בשטח לא ענתה בשום אופן להגדרה של "לינץ'".

רועי לוי הי"ד, כמעט שכחו אותו (דובר המשטרה)

לינץ' במובנו הפשוט הוא הוצאה המונית להורג של אדם ללא משפט, אך כאן כידוע, המסתנן האריתראי נורה עוד לפני שהגיע ההמון להכותו. בידי מי הוא נורה, שאלתם? בידי מאבטח בדואי. למה הירי לעבר אדם שרק הבהלה גרמה לזהות אותו כמחבל הוא דבר יותר תקין מאשר להכות אותו לאחר מכן. הרי מי שהכה את המסתנן האריתראי אחרי שהוא נורה זיהה אותו כמחבל בהסתמך על כך שמאבטח מקצועי ירה בו, ומה נאמר על המאבטח שטעה בזיהוי מתוך בלבול?

כשמוסיפים לזה את תוצאות נתיחת הגופה של המסתנן האריתראי שפורסמו היום, לפיהם הירי של המאבטח הבדואי הוא זה שהרג ולא המכות שקיבל אחר כך, הביטוי "לינץ'" הופך מוגזם עוד יותר.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד