בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסתננים בסדנאות לחיילים: משרד הבטחון מגיב

לאחר החשיפה בקול היהודי, מגיבים ממשרד הביטחון לארגון הסטודנטים למען תושבי דרום תל אביב. "יוזמה נקודתית בעקבותיה רועננו הנהלים"

  • אברהם שפירא
  • ג' אלול תשע"ה - 11:05 18/08/2015
גודל: א א א
המסתנן והחיילים (צילום מסך מתוך פייסבוק)
המסתנן והחיילים (צילום מסך מתוך פייסבוק)

לאחר שנחשף בקול היהודי כי ה'המרכז לקידום "פליטים" אפריקאים' עורך סיורים והרצאות לחיילי צה"ל, מגיבים ממשרד סגן שר הביטחון כי הנהלים השתנו בעקבות פרסום הפרשה.

"מדובר ביוזמה נקודתית בעקבותיה רועננו הנהלים לגבי אישור פעילות וסיורים", הגיב שי ויצמן, יועץ סגן שר הבטחון אלי בן דאהן, לאגודת הסטודנטים למען תושבי דרום תל אביב שפנו במכתב נוקב. "צה"ל אינו מביע עמדתו בסוגיות פוליטיות ככלל ובסוגיות הפליטים בפרט".

לגבי התמנה בה נראים חיילי צה"ל מצולמים עם מוטסים עלי, הגיבו מהמשרד כי "התמונה צולמה במסגרת מפגש של מפקדי פלוגה בקורס נתיב עם פליט מסודן בו שמעו את סיפורו האישי, במסגרת פעילות שמטרתה חשיפת הסגל לאתגרי החברה הישראלית".

במכתב ששלחו הסטודנטים למשרד הבטחון נכתב, כי "אנו רואים עניין זה בחומרה רבה מכמה סיבות. ראשית כל, המרכז לקידום "פליטים" אפריקאים, מציג את עצמו כארגון חברתי וקהילתי לכאורה, אך למעשה מטרתו היא קידום האינטרסים של המסתננים הבלתי חוקיים אשר שוהים ועובדים בישראל בניגוד לחוק". כתבו במכתב.

"אחד מראשי הארגון הוא מסתנן בלתי חוקי בשם מוטסים עלי, אזרח צ'אד השוהה בישראל בניגוד לחוק ומקדם ללא הפסק את מטרותיו האישיות בכלי התקשורת. בתמונה המצורפת מתוך דף הפייסבוק של מוטסים עלי, הוא נראה בחברת חיילי צה"ל לאחר מפגש עמם ביום ראשון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד