בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מרחיקים את הפועלים (הערבים) מהתלמידים

בערים רבות ברחבי הארץ הוחלט לצמצם ככל האפשר מפגש של פועלים ערבים עם תלמידים, זאת לצד ערים בהם ההוראה ניתנה לגבי כלל הפועלים, ללא קשר למוצאם, מטעמי 'אפליה'

  • טוביה אריאל
  • ח' חשון תשע"ו - 14:26 21/10/2015
גודל: א א א
פועל ערבי בירושלים (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל
פועל ערבי בירושלים (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל

במקומות רבים ברחבי הארץ, בעיקר במוסדות החינוך, החליטו העיריות כי כל עובדי התחזוקה יגיעו לעבודה רק בשעות אחר הצהריים, לאחר שהילדים עוזבים את בית הספר, מחשש כי אחד העובדים יתקוף את התלמידים.

כמובן שבמדינת ישראל לא ניתן להחיל הוראה כזאת על העובדים הערבים בלבד, כך שברוב המקומות ניתנה ההוראה לכל עובדי התחזוקה בלי קשר למוצאם. כך למשל בעיריית תל אביב, יצאה הודעה כי פועלים יהודים וערבים כאחד יגיעו למוסדות החינוך רק לאחר שעות הלימודים.

ילדים (אילוסטרציה. דובר צה"ל)

במקומות רבים הופסקו עבודות בנייה באופן זמני, על מנת לצמצם נוכחות של עובדים ערבים בעיר, בעיקר במוסדות החינוך. כך למשל בעיריית גבעתיים, נעצרו השיפוצים בבית ספר יסודי בעיר לזמן מה, והעירייה אף בדקה משפטית את האפשרות להחליף את כל העובדים הערבים בסודנים.

בעיריית רחובות הוחלט להפסיק את העבודות הקבלניות במוסדות החינוך בעיר, וראש העיר אף נתן הנחיה לפיה תיאסר כניסתם של 'בני מיעוטים' למוסדות החינוך. לאחר תלונות משפטיות על 'אפליה' בוטלה ההנחיה.

גם באשדוד הופסקו עבודות הבניה בכל מוסדות החינוך בעיר, ובהוד השרון ניתנה הוראה לצמצם את פעילות העובדים לשעות אחר הצהריים ככל שהדבר אפשרי. בעיריית נתניה התקבלה החלטה, כי קבלן שירצה לעבוד בסמוך למוסדות החינוך, יוכל לעשות זאת רק אם יהיה בידוד בין העובדים לתלמידים, ובנוסף הוא יחויב לשכור מאבטח למען הגנת התלמידים.

| הורים פתחו בעצומה: "דואגים לביטחון ילדינו"

הורים באילת פתחו בעצומה כנגד העסקת פועלים ערבים בבית הספר "גלים" בו לומדים ילדיהם. ההורים אף איימו כי ישביתו את הלימודים והנהלת בית הספר הוסיפה מאבטחים למוסד.

אתר בניה (אילוסטרציה. יהודה פרל)

מרבית ההורים חתמו על ההעצומה, בה נכתב כי"לאור המצב הביטחוני בארץ, אנו חותמים כנגד העסקת בני מיעוטים באתר אולם הספורט בשעות פעילות בית הספר והצהרונים. אם אנחנו לא נדאג לביטחון ילדנו, אף אחד לא ידאג לזה".

לעצומה עליה חתמו ההורים, צורף העתק מכתב שנשלח ביום שלישי לראש העירייה, מאיר יצחק הלוי ובו נכתב כי "עם כל ההבנה לאילוצים בשטח, אשר אנו מודעים להם בהחלט, אנו דורשים שהקפאת העבודה באתר בידי בני מיעוטים, תיושם לכל המאוחר, עד סוף היום".

זירת פיגוע הדקירה בפסגת זאב (הלל מאיר TPS)

"איננו מוכנים לסכן את ביטחון ילדינו ולו דקה אחת נוספת. לאור האמור לעיל, במידה ודרישתנו לא תיענה, נאלץ להשבית את בית הספר עד למתן פתרון הולם. לתשומת לבך, כבר קיים תקדים בעיריית רעננה, אשר הנחתה באחריות רבה לסגור את כל אתרי הבנייה הסמוכים למוסדות חינוך", הוסיפו ההורים.

גם בבאר שבע דרשו הורים לסלק מהגן בתו של בדואי המתגורר בבאר שבע בגלל המצב הביטחוני. קריאות דומות נשמעו גם בקריית מלאכי שםקופאית סירבה לערוך חשבון לשני ערבים שהמתינו לתורם בגלל שפחדה מהם.

בעקבות המצב הביטחוני דורשים גם תושבי שכונת נחלת מנחם שבקרית מלאכי להפסיק את הבנייה בפרויקטים כרמי הנדיב ובשכונת המחנה, שם מועסקים פועלים ערבים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד