בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיימינג נגד עסקים ערבים

כשהערבים מקיימים שביתה כללית כאות הזדהות עם ה"מאבק על אל-אקצא", וועד מתיישבי שומרון ארגן שיימינג נגד העסקים הערבים שישתתפו בו

  • ל' תשרי תשע"ו - 19:32 13/10/2015
גודל: א א א
פנצרייה בבעלות ערבית בצפת
פנצרייה בבעלות ערבית בצפת

היום (שלישי) מתקיימת שביתה כללית שארגנו "ערביי ישראל" כאות הזדהות עם מה שהם מכנים - "המאבק על אל-אקצא". ערבים שמפעילים עסקים נקראו להשבית את העסקים שבראשותם כחלק מהשביתה.

וועד מתיישבי שומרון ארגן פרוייקט שיימינג נרחב, בו נקראים יהודים שרואים עסקים בבעלות ערבית שנסגרו היום לרגל השביתה, לצלם את החנות הסגורה ולשלוח בוואטסאפ למספר שצוין במודעה. לאחר מכן, מתכוונים בוועד לערוך רשימה של כל העסקים הערבים שנראו היום סגורים ולקרוא לציבור שלא לרכוש באותם עסקים.

עופר ענבר, דובר וועד מתיישבי שומרון, מסביר בשיחה ל'קול היהודי' את הרקע לקמפיין שארגנו: "וועד מתיישבי השומרון עוכב אחרי השנאה ההבלתי נלאית של הערבים, גם של ה'ערבים הישראלים' וגם של ה'פלסטינאים'. במקרה הזה חשבנו על רעיון של לבוא ולהסביר להם - 'אם אתם תומכים בטרור אז אנחנו נדאג להתיש אתכם אחר כך'", אומר ענבר.

|"השיימינג החיובי הראשון"

פרוייקטים של שיימינג מוזכרים בדרך כלל בהקשרים שליליים, בהם גולשים רבים ברשת מגנים ומשפילים אדם אחר בשל מעשה כלשהו שמיוחס לו. במקרה הזה, טוען ענבר, "מדובר בשיימינג החיובי הראשון שנעשה אי פעם".

"במהלך הלילה ואתמול כמה וכמה צוותים שלנו הסתובבו ברחבי הארץ, בעיקר בערים מרכזיות, ותלו את השלטים שהוצאנו. אנשים התחילו לשלוח לנו תמונות של חנויות סגורות", מספר ענבר.

ענבר מדבר על החשיבות הרבה שהוא רואה בפעילות הזו: "חשוב להבין שהחנויות הסגורות הללו הם אנשים שתומכים בטרור. אנחנו מדווחים היום כל רגע על פיגוע נוסף, חלק ניכר מהנושא הזה זה התמיכה של ערביי ישראל".

לא קונים טרור. המודעה שהוציאו ועד מתיישבי שומרון

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד