בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שערוריה: ערבים שנעצרו כשחדרו ליצהר - שוחררו

שני ערבים הקפיצו כוחות רבים שהגיעו למנוע חדירה לישוב יצהר בשומרון. השב"כ הורה על שחרורם מכיוון שלדבריו "הגיעו לחפש זהב" • טרור ומחדלים

  • כ"ג אדר תשע"ו - 14:00 03/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בהר ברכה ((נדב גולדשטיין TPS))
זירת הפיגוע בהר ברכה ((נדב גולדשטיין TPS))

שני זוגות של מחבלים ערבים עלו אמש (רביעי) לשני יישובים סמוכים בשומרון - יצהר והר ברכה. האירועים התקיימו באותן דקות ממש. בהר ברכה נפצעו שני חיילים בדקירות סכין. ביצהר זוהו השניים בעוד מועד ונתפסו בשטח.

אלא שבשני המקרים הללו התגלו מחדלים חמורים ביותר. באירוע ביצהר נתפסו השניים ב"מעיין" במורדות היישוב. הם הועלו על ידי חיילים, זאת בשעה שעשרות חיילים מאבטחים את הגעתם של המחבלים בשלום לג'יפים מחשש שתושבים שהיו במקום יפגעו בהם.

זירת הפיגוע בהר ברכה (נדב גולדשטיין TPS)

באימות הדברים עם גורמים בצה"ל התברר, כי לאחר שהוצאו מהישוב, שוחררו השניים לחופשי בידי חיילים שהבינו מאנשי שב"כ שנכחו ותחקרו את השניים כי הללו כלל לא הגיעו לבצע פיגוע וכי האירוע הוא "פלילי". לאחר ששוחררו שמע על כך מח"ט הגזרה, שי קלפר, והורה על מעצרם בשנית. אלו נעצרו בכיכר בה"ד 3 בכניסה לשכם בידי חיילים כשבתיקם נמצאים כלים איתם עלו לכיוון הישוב יצהר - פטיש, לום, כפפות ועוד. בהוראת השב"כ שוחררו השניים בשנית לחופשי, זאת בטענה כי הם הגיעו לחפש זהב בבור סמוך לכפר מדמא. בלשכת דובר צה"ל סרבו למסור תגובה לדברים.

מחדל חמור ליווה גם את הפיגוע בהר ברכה, כאמור. לקול היהודינודע כי באירוע בהר ברכה צפו החיילים בסרט בעמדה בשעת השמירה והשילו מעליהם את הנשק ושמו בצד. אי לכך, לא הבחינו במחבלים המתקרבים ואלו הצליחו לדקור אותם. בתחילה עלה חשש כי הנשקים נגנבו, אך בסריקות שהתבצעו לאחר מכן נמצאו הנשקים בתוך העמדה. הערבים נמלטו.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד