בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אייזנקוט נגד 'תודעה יהודית' בצה"ל

הרמטכ"ל צפוי להורות על שינויים וצמצומים בפעילות הרבנות הצבאית בנושא חיל החינוך

  • אברהם שפירא
  • י"ז סיון תשע"ה - 13:28 04/06/2015
גודל: א א א
גדי אייזנקוט (דובר צהל)
גדי אייזנקוט (דובר צהל)

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט עומד להורות על צמצום סמכויותיה של הרבנות הצבאית סביב פעילותה בנושא החינוך ו'תודעה יהודית' בצה"ל. כך דווח באתר 'הארץ'.

על פי הדיווח, אייזנקוט צפוי לפנות לאגף כוח אדם במטכ"ל ולהורות על בחינה מחדש של סמכויות הרבנות הצבאית וחיל החינוך כאשר הטענה היא כי הרבנות "נוגסת" בפעילות חיל החינוך וצובעת אותה בצבעה.

לפני יומיים, נשפט חייל בצה"ל לאחר שאכל והגיש לחבריו כריכים עם בשר חזיר במהלך פעילות מבצעית. הוא נשפט ל-11 ימי מחבוש אך לאחר ביקורת רבה שהופנתה מכיוון השמאל, הודיעו בצה"ל על "בחינה מחודשת" והעונש הומר לימי ריתוק בבסיס.

לאחר הסערה בעקבות האירוע אמר גורם בכיר"שהרבנות הצבאית תעסוק בנושאי הרבנות וחיל החינוך יעסוק בחינוך.דוד בן גוריון קבע שבצה"ל תישמר הכשרות,לקחנו זאת בשנים האחרונות צעד אחד רחוק מידי ועכשיו הגיע הזמן לחזור אחורה. נדאג שהרבנות תעסוק בפעילות שעניינה רבנות והחינוך יעסוק בחינוך" אמר הגורם. דובר צה"ל הודיע "טעינו".

ביסודו של החוק האוסר על חייל צה"ל לאסור אוכל שאינו כשר במהלך פעילות מבצעית, עומד הרצון שהקשר יישמר בין הלוחמים, בעיקר בסיטואציה כזו. כאשר אחד הלוחמים יאכל אוכל שאינו כשר, יאלצו חבריו, שומרי המסורת, שלא לאכול איתו והדבר עלול לפגוע ברוח הלחימה.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד