בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא רוצים להעביר תקציב לכזה מקום"

חברי מועצת העירייה ידונו על תקציב לתיאטרון החאן בירושלים. "לא מקובל עלינו שיציגו הצגות שפוגעות בצה"ל ומציגות את המדינה בהשוואה לגרמניה הנאצית"

  • י' אייר תשע"ו - 21:05 18/05/2016
גודל: א א א
תאטרון החאן (Magister)
תאטרון החאן (Magister)

מחר (חמישי) צפויה להתקבל בעיריית ירושלים החלטה בנוגע לתקציב השייך למוסדות התרבות בעיר. בין השאר, יעלה שמו של "תיאטרון החאן" אשר ביקש לקבל את תקציב העירייה. 610,000 שקלים עומדים על הפרק.

לפני מספר ימים התפרסמה ב'הארץ' ביקורת "משובחת" על ההצגה "יחזקאל" המוצגת בתיאטרון הירושלמי. ההצגה מתארת אתחייו של מפקד הפרטיזנים בגטו וילנה, המשורר אבא קובנר, אותם סיפר בנו הצייר מיכאל קובנר באמצעות רומן בתמונות, על דמות בדויה בשם יחזקאל, בעלת הביוגרפיה של קובנר.

במהלך ההצגה עולה דיאלוג בנוגע להשוואת פעילות צה"ל לגרמניה הנאצית בזמן השואה. בעקבות כך, הביע אריה קינג, חבר מועצת העיר, את התנגדותו למתן תקציב למוסד תרבות שכזה אשר פוגע בצה"ל ובמדינה.

בשיחה עם הקול היהודיאומרקינג כי הוא מתנגד להעברת התקציב "מסיבה פשוטה. אנחנו כחברי מועצה אמורים לשקף את הציבור, והשתקפות באה לידי ביטוי בחברי המועצה כולם שנבחרו על ידי הציבור. הציבור משלם מיסים ואנחנו צריכים להחליט לאיפה יגיעו המיסים. בהזדמנויות ספורות בשנה אנחנו יכולים להשפיע, להטיל סנקציות לפי רצון הציבור, וכך קורה מחר. אנחנו מתבקשים להעביר 610 אלף שקלים לתיאטרון החאן'. אנחנו צריכים לומר שלא מקובל עלינו שיציגו הצגות שפוגעות בצה"ל ומציגות את המדינה בהשוואה לגרמניה הנאצית. זה קרה בתאטרון הזה ואנו לא רוצים להעביר תקציב לכזה מקום".

"לרגל ההצבעה מחר, פניתי לחברי המועצה האחרים בעניין וביקשתי מהם שלא יצביעו בעד העברת התקציב למקומות כאלו. לא יכול להיות שהם יעשו שם פעילות פוליטית של ארגוני שמאל הקיצוני. לא ניתן בשום מקרה לפגוע לא בעיריית ירושלים לא במדינת ישראל ולא בצה"ל".

בפועל, אומר קינג "ההחלטהנופלת וקמה על החרדים. אם הם ירצו זה יקרה ולהיפך. אני מצפה מהם לעמוד לצידנו בעניין הזה. אנחנו נשכבנו על הגדר על דברים שלהם ועכשיו אני מבקש מהם לעשות את זה. לא שהעניין לא חשוב להם, אבל זה לא נושא שהם היו נלחמים עליו עכשיו".

מעיריית ירושלים נמסר לקול היהודי בתגובה: "לעיריית ירושלים אין כל נגיעה לתכנים וההחלטה באם לתקצב מוסד זה או אחר הינם עפ"י קריטריונים ותקנות משרד התרבות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד