בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצעת 'חוק העמותות' צפויה לעבור בוועדה

על פי ההצעה, עמותה שתפר את החוק תיקנס בעשרות אלפי שקלים

  • כ' סיון תשע"ו - 17:36 26/06/2016
גודל: א א א
מתוך קמפיין 'השתולים'
מתוך קמפיין 'השתולים'

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תדון ותצביע מחר (ב') בבוקר על הצעת חוק חובת גילוי לעמותה הנתמכת על ידי ישות מדינית זרה, הצעה המכונה 'חוק העמותות', על פי המסתמן, ההצעה תזכה לרוב בוועדה.

ההצבעה מגיעה לאחר חודשים של דיונים קולניים על הצעת החוק בוועדת החוקה, כשחברי כנסת משמאל טוענים שמדובר בהצעה הנוגדת את הדמוקרטיה. פעילותו של ארגון 'עד כאן' לחשיפת התנהלויות חמורות בחסות ארגוני שמאל קיצוניים וחשיפת מקורות מימון של ארגונים רבים על ידי ארגוני ימין העלו לסדר היום הציבורי את סוגיית מימון ארגוני השמאל הקיצוני ובמידה רבה תרמו לקידום הצעת החוק. רגע השיא בקמפיין הציבורי נגד עמותות השמאל הנתמכות על ידי מדינות זרות היה עם פרסום קמפיין 'השתולים' של תנועת 'אם תרצו' שהמוטיב המרכזי בו היה כי ראשי ארגוני השמאל הם למעשה שתולים של מדינות זרות בחברה הישראלית.

מדובר בהצעת חוק שהוגשה מטעם הממשלה, ובשתי הצעות חוק, האחת של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכן הצעה של ח"כ רוברט אילטוב.

עפ"י הסיכום שהושג על הניסוח הסופי של הההצעה, החובות שיעוגנו בהצעת החוק, הן: חובות דיווח לרשם העמותות על היות העמותה כזו שעיקר תקציבה מישויות מדיניות זרות, חובת פרסום של רשם העמותות ברשימה באתרו שתכלול את העמותות הנ"ל וכן חובת ציון עובדה זו בפרסומים שונים של העמותה ובמכתבים שלה לנבחרי ציבור או לעובדי ציבור. כשמדובר בדין וחשבון המפורסם על ידי העמותה לציבור, תהיה חובה גם לציין כי ניתן לראות את שמות הישויות המדיניות הזרות באתר האינטרנט של רשם העמותות.

עמותה שתפר את החוק תיקנס בעשרות אלפי שקלים ויושתו עליה סנקציות כספיות נוספות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד