בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מורשע בסיוע לרצח זאדה ישוחרר מוקדם?

ג'מיל ספורי משפרעם שהורשע במעורבות בלינץ' בו נרצח החיל עדן נתן זאדה לפני כעשר שנים, עתר בבקשה לזכות בשחרור מוקדם. בית המשפט הורה לועדת השחרורים לקיים דיון חוזר

  • י"ד סיון תשע"ה - 13:33 01/06/2015
גודל: א א א

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה אתמול (ראשון) לועדת השחרורים של שב"ס לדון מחדש בבקשתו של ג'מיל ספורי, ערבי משפרעם שהורשע בגין מעורבותו ברצח החיל עדן נתן זאדה בעיר לפני כעשר שנים.

לפי פסק הדין, הועדה דחתה את בקשת השחרור של ספורי, שהורשע בעבירות של ניסיון הריגה, תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר והתפרעות שסופה נזק, משלושה טעמים מרכזיים. בראשם נכתב כי הצטבר מידע מודיעיני לפיו ספורי מעורב בפעילות פוליטית אסורה בתוך הכלא. בשיקול השני נכתב כי העותר טוען לחפותו ומעולם לא הביע חרטה על מעשיו. בטעם השלישי נכתב שכעת חסרים אזיקים אלקטרוניים שיפקחו על שחרורו בהשגחה.

השופטים דחו את הטענות שכאן המידע לגבי האזיקים האלקטורוינים התברר כשגוי, לגבי אי הבעת חרטה טענו השופטים כי זכותו של מורשע לדבוק בכך שהינו חף מפשע. כמו כן קבעו כי פעולות התעמולה הפוליטית בתוככי הכלא הינם חוקיות.

בעקבות העתירה שהגיש עו"ד דינו של ספורי, קבע בית המשפט על כי ועדת השחרורים לקיים דיון חוזר תוך 21 יום, שכן ייתרת מאסרו של העותר אינה אורכה. זאדה הי"ד, עלה לאוטובוס בשפרעם שם ירה לעבר הנוסעים, הרג ארבעה ערבים ופצע תשעה. שוטרים שהגיעו למקום אזקו את עדן הי"ד ולאחר שהמון ערבי התפרע במקום, נמלטו השוטרים והשאירו אותו אזוק למול ההמון. לאחר מכן, שבו השוטרים וחילצו מהמקום את גופתו של עדן הי"ד. במכתב שהשאיר אחריו, הסביר עדן כי עשה זאת על רקע גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד