בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סמוטריץ': "המבקר לא צריך להתערב"

חבר הכנסת סמוטריץ' מגן על החוק להסדרת החטיבה להתיישבות ותוקף את התערבותו של מבקר המדינה יוסף שפירא. "אין לו סמכות להתערב בהליכי חקיקה"

  • י"ט כסלו תשע"ו - 20:11 01/12/2015
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ' (איתן פולד)
בצלאל סמוטריץ' (איתן פולד)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף את התנהלות מבקר המדינה יוסף שפירא, בנוגע לחוק ההסדרה של החטיבה להתיישבות. מדובר בחוק שמטרתו להסדיר את מעמדה של החטיבה. החוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת, וכעת 'וועדת חוק חוקה ומשפט' מכינה אותו לקריאה שנייה ושלישית.

החוק מהווה חלק ממההסכמים הקואליציונים, והוא נצרך מאחר שלפני כשנה הגישה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, חוות דעת הטוענת על התנהלות לא תקינה של החטיבה.

במכתב שהפנה המבקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, נטען כי החוק מהווה "כשל חמור בסדרי המשילות" ועל כן מבקש המבקר לחדול לאלתר מהמשך קידומו של החוק.

במכתב שהוציא חבר הכנסת סמוטריץ' הוסבר, כי מדובר בחוק שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת, והוא נועד לפתור את הבעיות המשפטיות אתם העלתה עו"ד זילבר. עוד מציין סמוטריץ' כי לא מדובר בהקמת גוף חדש, אלא בהסדרת פעילות החטיבה שמתנהלת כבר למעלה מארבעה עשורים.

לדברי סמוטריץ', מבקר המדינה מסלף פסק דין שניתן על ידי בהמ"ש העליון, בו כתב השופט רובינשטיין כי לדעתו אין מניעה מלמצוא את הדרך החוקית להמשיך ולקדם את מדיניות ההתיישבות הממשלתית באמצעות החטיבה. "למבקר המדינה או ליועמ"ש אליו פנה, אין סמכות להתערב בהליכי חקיקה. הניסיון להתערב בהליכי חקיקה מהווה פגיעה בכבוד הכנסת", כתב סמוטריץ'.

עוד מציין סמוטריץ' כי החוק זכה לתמיכה רחבה של נציגים מכל המפלגות הן בקואליציה והן באופוזיציה. בנוסף הוא מציין הודעה לתקשורת, שיצאה מטעם חברי הכנסת שלי יחימוביץ, עומר בר לב ומיקי רוזנטל נגד חוות הדעת של זילבר והאיוולת שברעיון שבהפסקת פעילותה בשל הפגמים, במקום לתקנם.

"פגמים יש לתקן ברוח החוק והשקיפות, אך הרס פזיז של זרועות הביצוע של המדינה הוא איוולת קשה ופגיעה במדינה ובאזרחיה. היגיון עקום שכזה יביא לסגירת כל גוף שנשלט כעת בידי הימין או להבדיל שהתגלתה בו שחיתות, ואנו לא ניתן לכך יד", כתבו חברי הכנסת.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד