בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נפסלה הצעת החוק לזכויות בעלי חיים

זאת בדחיפת השר אורי אריאל שמקדם תוכניות חלופיות לסיוע לבעלי חיים במצוקה

  • ה' אדר ב תשע"ו - 09:33 15/03/2016
גודל: א א א
אורי אריאל (יחצ)
אורי אריאל (יחצ)

וועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ אייל בן ראובן לעיגון זכויות ומעמד לבעלי החיים בחוק.

בארגון 'חותם' המתנגד לחוק, ומציג מצדו הצעת חוק על פי רוח היהדות, בירכו על החלטת וועדת השרים, אשר על פי ארגון בעלי החיים התקבלה בשל לחץ של שר החקלאות אורי אריאל.

"אנחנו שמחים שהשכל הישר ניצח, והשרים בחרו שלא לתת פתח לארגונים קיצוניים להפוך את האג'נדה שלהם לשוויון בין בעלי החיים ובני האדם לנורמה חוקתית במדינת ישראל", אומרים היום בחותם.

"אנו מחזקים את ידי שר החקלאות אורי אריאל הפועל לשמירה על האיזון שבין הצורך של בני האדם להשתמש בבעלי החיים, לבין השמירה על רווחתם ומניעת צער בעלי חיים, ומקווים כי ימשיך ביוזמות חקיקה ברוכות ברוח המוסר הטבעי ועמדת היהדות".

יחד עם זאת, השר אריאל מקדם תוכניות להטבה עם מצבם של בעלי חיים בישראל. כך למשל, בתור השר האחראי על השירות הלאומי, הוא מקדם הוספת תקנים של שירות לאומי לעמותות המסייעות לבעלי חיים. במסגרת הדיונים על החוק הממשלתי של השירות הלאומי, פנה אמש השר אריאל ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אללוף, לאשר הכנסת תחום "צער בעלי חיים" לתחומים המותרים בחוק להתנדב לשירות הלאומי.

לפי סעיף 5 בטיוטת החוק, מתנדבי השירות הלאומי יפעלו בתחומים של ביטחון, רווחה ובריאות, ולאור דרישתו של השר אריאל יכנס לסעיף 5 גם תחום "צער בעלי חיים".

אריאל אמר בהקשר זה: "מניעת צער בעלי חיים היא מן היסודות החשובים במסורת היהודית ויש בה תועלת ציבורית של ממש. לכן אך טבעי בעיני שמדינת ישראל תאפשר למתנדבי השירות הלאומי לפעול גם בעמותות המסייעות לבעלי החיים ואני בטוח שזה יוסיף גם למתנדבים עצמם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד