בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגנת מול נומה? קבל צו מנהלי

צוריאל הכהן תכנן להפגין מול ביתו של האלוף וקיבל צו מנהלי. עו"ד יאדו: "סממנים טוטאליטריים מובהקים"

  • יח"צ
  • ו' אדר ב תשע"ו - 09:04 16/03/2016
גודל: א א א
תושבי גבעת ה'בלאדים'
תושבי גבעת ה'בלאדים'

אחד מעשרות הפעילים ביהודה ושומרון שקיבלו צווים מנהליים בחודשים האחרונים הוא צוריאל הכהן, תושב גבעת 'הבלאדים' הסמוכה לכוכב השחר.

כמו רוב הצווים שנתנו לפני כשבעה חודשים, גם את הצו שלו האריך אלוף פיקוד המרכז רוני נומה.

לאחר שעו"ד מנשה יאדו מ'חוננו' פנה לאלוף הפיקוד בבקשה לקיים שימוע בנוגע להארכת הצו, השיבו מלשכתו של נומה ליאדו כי הצו הוארך מכמה שיקולים. מלשכתו של נומה נמסר כי הכהן הוא "פעיל דומיננטי" במאחזים של "הימין הקיצוני" ועל כן ראו לנכון להוציא כנגדו צו הרחקה מנהלי.

בנוסף, ציין נומה כי הכהן השתתף בתכנון ההפגנות מול ביתו של נומה שהתקיימו בשבועות האחרונים במחאה על המדיניות שבה נוקט נגד נערי הגבעות, בזמן שהטרור הערבי משתולל ברחובות. הכהן "ממשיך לעסוק בפעילות ההתארגנות... בכלל זה, נמנית הגעתו של מרשך לעיר רמת גן לשם קיום הפגנה נגד מפקד פיקוד המרכז, במחאה על האכיפה המינהלית הננקטת באזור השומרון", נכתב לעו"ד יאדו, וכראיה לכך ציינו בלשכתו של נומה כי הכהן נראה על ידי בלשי המשטרה במחלף אלוף שדה בדרכו להפגנה.

בתגובת דובר צה"ל שפורסמה ב'הארץ' נכתב כי הצו המנהלי נגד הכהן הוארך משיקולים אחרים וכי "השתתפות מר הכהן בהפגנה ברמת גן היא רק דוגמה להתארגנות בקרבה הוא פועל ולא עמדה בבסיס הוצאת הצו נגדו".

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' אומר בתגובה: "העובדה שהשתתפות בהפגנה משמשת כעילה בידי האלוף להוציא צו מנהלי מלמדת כי הצווים המנהליים כבר לא משמשים רק כאמצעי בטחוני אלא כאמצעי חברתי פוליטי, באמצעותו האלוף לא רק מונע פעילות בטחונית אלא גם קובע אילו דעות מותרות ואילו אסורות, ובגין אילו מותר להפגין ובגין אילו אסור ולמי יש חירות ביטוי ולמי לא. במקרה הזה קבע האלוף כי יש לשלול חירות ממי שביקש להפגין כנגדו. מדובר אפוא בהתנהלות עם סממנים טוטליטריים מובהקים, ויש להיות ערים לכך".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד