בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגון בצלם פועל כנגד ישראל באו"ם

בתוך כך מנכ"לית אונסק"ו התנצלה על ההתכחשות לקשר בין הר הבית ליהודים ואמרה כי לכותל יש זיקה יהודית...

  • י"ג תשרי תשע"ז - 22:44 15/10/2016
גודל: א א א

סערה פוליטית וציבורית רחבה בעקבות החלטת אונסק"ו המתנגדת לקשר של היהודים להר הבית ופעילות 'בצלם' באו"ם כנגד היישובים ביהודה ושומרון.

ביום שישי האחרון התקיים במועצת הבטחון של האו"ם דיון בנושא "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות" ונציג מארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' השתתף אף הוא בדיון. הנציג, חגי אל-עד המכהן כמנכ"ל הארגון, קרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להביא לסיום ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון וירושלים.

הערב פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תגובה לדברים. "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם', אבל רוב הציבור יודע את האמת. אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים". כמו כן, נתניהו הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא יהיה ניתן לבצע שירות לאומי בארגון 'בצלם'.

| אונסק"ו: הר הבית לא שייך ליהודים. המנכ"לית התנצלה: "הכותל כן"

ביום חמישי האחרון אישר הוועד המנהל של ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם, אונסק"ו, הצעת החלטה המתעלמת מהקשר ההיסטורי של העם היהודים למקומות הקדושים, בהם הר הבית וירושלים. זאת הפעם השנייה בתוך חצי שנה.

הצעת ההחלטה, שקודמה על ידי ערבים בישראל ובמדינות ערב, מקשת לגנות את ישראל בשלל גוסיות הקשורות לירושלים למקומות הקדושים, ומתייחסת להר הבית בשמות מוסלמיים כ'אל-אקצא', חראם אל שרי ועוד.

24 מדינות החברות באונסק"ו תמכו בהצעת ההחלטה, בהן מדינות ערב, רוסיה וסין. המדינות שהתנגדו הן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא וסטוניה. 26 מדינות נמנעו, בן צרפת, הודו, ארגנטינה, ספרד ושוודיה. לפני מספר חודשים התקבלה באונסק"ו החלטה דומה שלאחריה נזפה ישראל בצרפת על תמיכתה בהחלטה. צרפת הודיעה כי לא תתמוך בהחלטות דומות בעתיד וכעת היא אכן נמנעה. ירדן בירכו את החלטת אונסק"ו וקראו ליישראל לציית לה.

בישראל מתחו ביקורת קשה כלפי החלטת אונסק"ו ובזה אחר זה הוצאו לתקשורת הודעות גינוי כנגד ההחלטה. שר נפתלי בנט, המכהן כנשיא הוועד הישראלי של אונסק"ו, החליט להשעות מידית כל פעילות מקצועית של הארגון. עוד הוסיף השר כי בקרוב ייכנס ישיבה מיוחדת שם ידון חברי הוועד הישראלי בהמשך הפעילות עם אונסק"ו.

מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה פרסמה ביום שישי הבהרה לדברים בו היא אומרת כי הר הבית קדוש למוסלמים אך הכותל המערבי של הר הבית קדוש גם ליהודים, כך לדבריה. בהודעה שפרסמה, סירבה בוקובה לקשור את הר הבית לעם היהודי והתנצלה רק על הדברים שנאמרו כנגד הכותל המערבי בלבד.

"אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית. מסגד אל-אקצא, הקדוש למוסלמים הוא גם הר הבית, שהכותל המערבי בו קדוש ליהדות", כתבה בוקובה בהצהרתה. "מורשת ירושלים לא ניתנת לחלוקה, ולכל אחת מקהילותיה יש את הזכות להכרה בהיסטוריה וביחסים שלה עם העיר. להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית, הנוצרית או המוסלמית חותר תחת תדמיתו של האתר, ועומד בניגוד לסיבות המצדיקות את היכללותו ברשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד