בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שר הבטחון יכול להביא לחנינתו של אזריה

כך עשה בזמנו רפול לחייל שהרג ערבי כנקמה על פיגוע קטלני

  • ט' טבת תשע"ז - 20:40 07/01/2017
גודל: א א א
אביגדור ליברמן. ארכיון (הלל מאיר, tps)
אביגדור ליברמן. ארכיון (הלל מאיר, tps)

עו"ד אביעד ויסולי פנה לשר הבטחון אביגדור ליברמן בדרישה לתת הוראה לרמטכ"ל למחול מיידית על פסק דינו של אלאור אזריה שהורשע בהריגה לאחר שחיסל מחבל בחברון.

"על פי החוק, רשאי הרמטכ"ל למחול גזר דין על כל חיילבכל זמן", כתב עו"ד ויסולי.

מאז הורשע אזריה בידי השופטים הצבאיים בבית הדין בקרית בתל אביב, הושמע שוב ושוב הקריאה, הן מצד אזרחים רבים והן מצדם של שרים בממשלה, לחוק את הלוחם שחיסל מחבל בחברון.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"מאחר וראש הממשלה ורוב שרי הממשלה ביקשו לחון את אלאור אזריה, ואיש משרי הממשלה לא הביע כל התנגדות לכך, ניתן לראות בכך הפעלת מרות הממשלה על הצבא והרמטכ"ל למחול על פסק הדין בעניין סמל אלאור אזריה".

עוד הוסיף ויסולי וכתב, כי על פי החוק, "חובתך להפעיל את מרות הממשלה על הרמטכ"ל בעניין זה אינה נתונה לשיקול דעת או לכל שיהוי". עו"ד ויסולי הוסיף במכתבו ציטוט מתוך דבריו של השר ליברמן בזמנו "מערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, לסייע ולהקל", כתב. "הינך מתבקש לקיים הבטחתך".

| הרמכ"ל רפול חנן חייל שהרג ערבי

בשנת תשל"ח, חנן הרמטכ"ל דאז רפאל איתן, את ישראל לדרמן שהרג ערבי כנקמה על רצח חבירו בזמן היותו חייל בשירות מילואים.

לאחר רצח אברהם דויטש הי"ד בידי ערבי בעיר העתיקה בירושלים, הרג לדרמן, חברו של דויטש, ערבי סמוך למוזיאון רוקפלר בירושלים, כנקמה על הפיגוע שהתרחש באותו מקום.

לדרמן נעצר בידי שוטרים באותו האזור וטען שהיה מדובר בהגנה עצמית, אולם עדותו הייתה מרובת סתירות ובין הדין הצבאי, בראשות יורם גלין ומרדכי קרמניצר, השריעו אותו ברצח וגזרו עליו 20 שנות מאסר. בית הדין לערעורים, בהרכב של חמישה שופטים ובראשם אהרן ברק, פחית את ענושו ל-10 שנים, זאת כיוון שלא הוכח שהמעשה תוכנן מראש.

לאחר מכן, הפחית הרמטכ"ל רפול את עונשו של לדרמן לשלוש שנים בלבד. בנוסף, נוכה לו שליש ממאסרו ובפועל ישב במאסר שנתיים בלבד.

נתון נוסף שיש לציין הוא, שבנו של הערבי שנהרג, תבע את לדרמן בבית משפט אזרחי.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד