בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שביתה במגזר הציבורי

ההסתדרות מאיימת בשביתה של עובדים ומורים שתיפתח ביום רביעי ב-6:00 בבוקר. השביתה הוכרזה על רקע דרישה להעלאה של 11% בשכר העובדים. הערכה - הפסד של מאות אלפים ביום

  • ט' טבת תשע"ו - 16:34 21/12/2015
גודל: א א א
הבניין בו נמצא מטה ההסתדרות (Sambach)
הבניין בו נמצא מטה ההסתדרות (Sambach)

יו"ר הסתדרות העובדים אבי נסנקורן, הודיע היום כי החל ממחרותיים, יום רביעי 6:00 בבוקר, תוכרז שביתה כללית של עובדי המגזר הציבורי, אליה יצטרפו גם הסתדרות וארגון המורים.

נסנקורן הכריז על השביתה בהפגנה של עובדי ההסתדרות, שנערכה היום מול הכנסת תחת הכותרת 'לא גומרים את החודש'. ההחלטה התקבלה לאחר סכסוך עבודה שהחל לפני קרוב לחודש, בטענה של העובדים כי הם דורשים העלאה בשכרם.

הפגנת עובדי ההסתדרות היום, (דוברות ההסתדרות)

בהסתדרות דורשים מהאוצר עלייה של 11% בשכר העובדים תוך חמש שנים, אלא שמאחר ומדובר במאות אלפי עובדים מדובר ככל הנראה על כשני מיליארד שקלים בשנה, שיגיעו לעשרה מיליארד שקלים' עליהם האוצר לא מוכן לוותר.

באוצר טוענים כי השינוי בשכר צריך לבא בדרך של השוואת שכר, כלומר העלאת שכר של המעמד הנמוך כלכלית של העובדים,(6296 ברוטו בממוצע לעובדי הקבלן), על חשבון המעמד הגבוה (40,123 בממוצע לרופאים).

ניסקורן אמר בהפגנה כי אמנם אכן מדובר בעלויות גבוהות, אך גובה העלויות נובע מכך שמדובר בכמות גדולה של עובדים שנתח משמעותי שלהם לא גומר את החודש, עוד אמר ניסקורן כי הוא מעדיף להימנע משביתה ולפתור את הבעיה בדרכים אחרות.

בעקבות הכרזת ההסתדרות, 'איגוד לשכות המסחר' הגיש בקשה לבית הדין לעבודה למניעת השביתה. באיגוד מבקשים דחייה של חצי שנה וכן הוראה של בית הדין למנוע כל שיבוש או הפרעה של העובדים בתקופה הקרובה.

לטענת לשכות המסחר זו הפעם הרביעית בשנה האחרונה שההסתדרות מפעילה את 'נשק' האיום בשביתה. להערכת איגוד הלשכות,השביתה תגרום לנזק תוצר הנאמד בכ-300 מיליון שקלים, כבר ביום הראשון של השביתה.

ממשרד האוצר נמסר כי נכון לשעות אלו,צוותי המשא ומתן של משרד האוצר וההסתדרות נפגשים להמשך הדיונים על הסכם השכר במשק. עוד נטען כי שר האוצר, משה כחלון, הנחה את צוות המשא ומתן, כי במידה ותינתן תוספת, היא תהיה דיפרנציאלית. "רק כך ניתן יהיה לצמצם את הפערים בין בעלי המשכורות הגבוהות לנמוכות במגזר הציבורי", אומרים במשרד.

עוד טוענים במשרד האוצר כי מאחר והשנה, מדד המחירים לצרכן צפוי להיות שלילי, שהשכר הריאלי של העובדים לא נשחק, אלא גדל. "אנו מצפים מההסתדרות למצות את המשא ומתן ולדאוג באמת לעובדים החלשים, ולא לגרום לנזקים למשק הישראלי בצורה של שביתה פראית ולא נחוצה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד