בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"תמונה עגומה של התרבות הארגונית במשטרה"

מבקר המדינה טוען בדוח חמור שפורסם היום כי המשטרה מוחקת דוחות לשוטרים, לערבים "פלסטינאים" ולתיירים

  • ט"ו אדר תשע"ו - 17:43 24/02/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, פרסם היום (ד') דוח ביקורת על תפעול מערך המצלמות האלקטרוניות שמפעיל אגף התנועה של משטרת ישראל.

ככלל, קובע המבקר שחוסר מוכנות של כלל הגורמים להתמודד בהיבטים השונים של היקפן הרב של עבירות התנועה הביא את המשטרה והפרקליטות למחוק עשרות אלפי כתבי אישום בגין עברות תנועה חמורות וכן להעלות את רף המהירות האסורה אותה מתעדות המצלמות, מתוך ניסיון של המשטרה להוריד את היקף כתבי האישום.

עוד עולה, כי דוחות שנרשמו על ידי מערך המצלמות לתיירים ולערבים "פלסטינאים" נמחקות באופן אוטומטי מהמערכת בשל הקושי להגיע אל הנ"ל.

| "נדרש שידוד מערכות"

חלק נכבד מהדוח מתייחס לתפקוד המשטרה כגוף ארגוני ככלל. מהדוח עולה כי המשטרה מוחקת דוחות שנרשמו לשוטרים על אף שהוכח במקרים רבים שעבירות התנועה שנתנו להם אינם נעשו במהלך פעילות מבצעית שמצדיקה אותן. באופן דומה נוהגת המשטרה גם בעבירות של אנשי שירות בתי הסוהר ועוד.

מסקנותיו של המבקר חריפות ביותר: "דרך הטיפול בעבירות התנועה של שוטרים ושל קציני משטרה בכירים, ובמיוחד מסירת דיווחים שאינם מדויקים לצורך ביטול דוחות התנועה, מציבה תמונה עגומה של התרבות הארגונית השלטת במשטרת ישראל. הממצאים בנושא זה בצירוף קלקולים בתרבות הארגונית במשטרה שעלו בבדיקות קודמות של משרד מבקר המדינה והפרשות שנחשפו לציבור בעת האחרונה בייחוד בקשר לדרג הבכיר במשטרה, יוצרים תמונת מצב מדאיגה של התנהלות המשטרה".

המבקר הוסיף: "לפיכך, אין די בתיקון הליקויים העולים במפורש מדוח מיוחד זה, אלא נדרשים שידוד מערכות ותיקון התרבות הארגונית במשטרה. טוב יעשו פיקוד המשטרה והשר לביטחון הפנים אם ייקחו את הדברים לתשומת לבם המיוחדת"

ממצאי הדוח הביאו את ועדת הכלכלה וכן את הועדת לביקורת המדינה בכנסת להוגיע על דיון דחוף שיקיימו באשר למסקנותיו כבר בשבוע הבא.

גם במשרד לביטחון פנים וגם במשטרה הגיבו לפרסום הדוח. הם תלו את את מרבית האשמה לנתונים העגומים שהוצגו בו בכך שמערכת המשפט לא יכולה לעמוד בעומס הרב שמערכת האכיפה המתקדמת מספקת. עם זאת, נאמר כי הנתונים ייבדקו ויטופלו בהקדם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד