בע"ה כ"ד אלול תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מעמידים אותי לדין כשהגנתי על מדינת ישראל"

החייל שחיסל מחבל בחברון אמר כי הוא נעצר "רק בגלל שמפחדים מהעיתונים וממה שהעולם יגיד"

  • ד' ניסן תשע"ו - 07:19 12/04/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
זירת הפיגוע בחברון (TPS)
הסיקור המלא - חיסול המחבל בחברון

מתמליל חקירתו של החייל שחיסל מחבל בחברון ומאז נמצא במעצר, עולה ביקורת קשה שמתח החייל כנגד פוליטיקאים ואנשי מערכת הבטחון שלדבריו, הצהירו הצהרות על מיגור הטרור אך בפועל החליטו לפגוע בו לאחר שחיסל מחבל.

החייל הגיע לזירת הפיגוע זמן קצר לאחר ששני מחבלים ערבים התנפלו על חברו ודקרו אותו. החייל שנחקר, העניק טיפול רפואי ראשוני לחברו הפצוע ומיד לאחר מכן החלה השתלשלות האירוע. "באותה שנייה מישהו, אני חושב שאחד האזרחים, צועק 'תיזהרו, יש עליו אולי מטען', כאילו חגורת נפץ. וראיתי אותו עם מעיל שחור גדול, אני חושב סגור", סיפור החייל כפי שפורסם אמש בחדשות 2. "התחילו לעלות לי סרטים של חוליית חמאס שאמרו לנו שמתכוונת לעשות פיגוע איכות, יכול להיות התאבדות".

"המעיל שלו היה פרוותי וגדול, ביום שמש חם ממש, 30 מעלות... כל הסרטים האלה גרמו לי לקבל החלטה לא פשוטה ממש בשבריר של שנייה, אני דורך את הנשק, אומר לאנשים שיזוזו ויורה לו כדור אחד בראש. "הייתי די נסער, יכול להיות בגלל זה ושהידיים שלי היו מלאות בדם (של חברו החייל שנפצע בפיגוע) ובכל מקרה אני לא רגיל ככה להגיע לזירה ולראות מחבל ככה מת, לא רגיל לראות אנשים מתים, מחבלים".

"רוצים לקטוע את הטרור? איך הם רוצים לעשות זאת?"

"במידה והייתה לו באמת חגורת נפץ והוא היה מתפוצץ, מה היה קורה? כמה הרוגים היו? היו שואלים למה אף אחד לא חשב לוודא את הניטרול. וזה מה שעשיתי, וידאתי את הניטרול".

הלוחם הוסיף "בעצם כמו שראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל אומרים שהם צריכים לקטוע את הידיים של הטרור, איך הם רוצים לעשות את זה?".

''בסוף אני עושה את זה בדרך שהם התוו, למגר את הטרור ומעמידים אותי לדין על זה שעשיתי את העבודה שלי שזה להגן על עצמי, על החברים שלי ועל מדינת ישראל. רק בגלל שמפחדים אולי מהעיתונים וממה שהעולם יגיד בשביל לנקות את הידיים של צה"ל, שהחייל לא פעל כשורה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון