בע"ה כ"ד אלול תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: כתב אישום יוגש נגד לוחם 'כפיר'

אמנים רבים ישתתפו בעצרת תמיכה בחייל מחר בתל אביב

  • י' ניסן תשע"ו - 08:26 18/04/2016
גודל: א א א

הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש היום (ב') כתב אישום נגד לוחם חטיבת 'כפיר' שתועד על ידי ארגון 'בצלם' כשהוא יורה למוות במחבל פצוע שביצע דקות קודם לכן פיגוע דקירה בשכונת תל-רומיידה בחברון בפורים.

על פי הצהרת התביעה בשבוע שעבר, כתב האישום ייחס לחייל עבירה של הריגה, ולא עבירת רצח כפי שנאמר בתחילת החקירה של החייל, שהחשד נגדו הוא רצח. התביעה צפויה לדרוש מעצר עד תום ההליכים, וסנגוריו של החייל, כצפוי, יתנגדו לבקשה ויטענו כי לא עולה ממנו כל מסוכנות.

בינתיים, נראה כי התמיכה בחייל רק הולכת וגוברת וחוצה מגזרים רבים. העיתונאי שרון גל, מי ששימש תקופה קצרה כחבר כנסת במפלגתו של אביגדור ליברמן, ארגן עצרת תמיכה המונית בחייל מחר (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב. "לא מפקירים לוחם - נותנים גיבוי לצה"ל" - זה הסלוגן שילווה את ההפגנה. "זה רגע האמת שלנו, חייבים לעשות מאמץ ולבוא, לצאת מהפייסבוק לרחוב", אמר גל.

העצרת שארגן גל כבר עוררה הדים, שכן אמנים רבים ומרכזיים מאוד בישראל אשרו את השתתפותם בה: אייל גולן, ישי ריבו, מושיק עפיה, סאבלימינל ועוד. בעקבות הלחץ שהפעילה התקשורת נגד האומנים הללו, הודיע דוד ד'אור כי הוא מבטל את השתתפותו באירוע בשל כך שהאירוע קיבל פן פוליטי, כך לטענתו.

במוצאי השבת האחרונה התקיימו הפגנות בצמתים רבים ברחבי הארץ למען החייל. בצומת הכניסה לקרית ארבע הפגינו למעלה מ-150 איש. הפגנות דומות התקיימו ברחבי הארץ מצפון עד דרום.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון