בע"ה כ"ד אלול תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הממסד אטום לרחשי הלב הבריאים של הציבור"

היום הותרו לפרסום פרטי האירוע בו נהרג הנער הערבי משועפט. תנועת דרך חיים הוציאה את התייחסותה לאירועים

  • ט"ז תמוז תשע"ד - 15:17 14/07/2014
גודל: א א א

היום הותרו לפרסום פרטי האירוע בו נהרג הנער הערבי משועפט. תנועת דרך חיים הוציאה את התייחסותה לאירועים

\
r\n[caption id="attachment_92200" align="aligncenter" ]"הממסד אטום לרחשי הלב הבריאים של הציבור". למצולמים אין קשר לכתבה (ארכיון דובר צה"ל) "הממסד אטום לרחשי הלב הבריאים של הציבור". למצולמים אין קשר לכתבה (ארכיון דובר צה"ל)

לאחר שהוגשה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד שלושת החשודים בהריגתו של הנער הערבי משועפט, התיר בית משפט השלום בפתח תקווה לפרסם את פרטי האירוע. השלושה סיפרו כי ביצעו את המעשה כנקמה על הרצח והחטיפה של גיל-עד שער, נפתלי פרקנל ואייל יפרח הי"ד בידי ערבים בגוש עציון.

תנועת דרך חיים פרסמה את התייחסותה לאירוע, בו היא מסבירה את הרקע שהביא למעשה וכיצד לטעמה ניתן למנוע הישנות מקרי נקמה של יחידים בעתיד. "המציאות הקשה בימים אלו מציפה לעין כל את העובדה המצערת שהממסד אטום ומנוכר לרחשי ליבו של הציבור היהודי. "אני (הממסד) ישנה וליבי (עם ישראל) ער".

"בשבועות האחרונים עקבו בדריכות המוני יהודים אחר החיפושים למציאתם של הקדושים גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד", אומרים בדרך חיים. "מליוני יהודים בארץ ובעולם נשאו עיניהם למרום בתפילה ובתחנונים לשובם בשלום של הנערים וכוחות נעלמים של אהבת ישראל, ערבות הדדית, אמונה ותפילה התגלו במלוא הדרם וחשפו כי עוד לב ישראל חי".

"לאחר 18 ימי ציפייה, עם היוודע הבשורה המרה, נשמעה תוך זמן קצר אמירה עממית רחבה בדרישה חד-משמעית מהממסד לנקוט בתגובה הולמת ולא לעבור על הדברים לסדר היום. תגובת הממסד היתה... סגירת דפי פייסבוק ופתיחת חקירות בגין חשד להסתה כנגד כל מי שהעז להשמיע את רחשי ליבו בפומבי. ותגובה על רצח הנערים – אין!", תוקפת תנועת דרך חיים.

"העמדה הרופסת הזו ממשיכה בחוסר תגובה הולמת להתפרעויות הערבים ברחבי הארץ ולירי הטילים בדרום".

בדרך חיים סוברים, כי "עמדה זו מצטרפת לתהליך הולך וגובר של ניכור וניתוק הממסד מהעם, ניכור שבא לידי ביטוי בתחומים שונים כגון חינוך, בטחון, התייחסות לפערים החברתיים ועוד. ניכור זה נובע בחלקו מרצון לשאת חן בעיני עמים אחרים ובחלקו משחיתות והסתאבות של השלטון. ככל שהשלטון נעשה מנוכר יותר לרחשי ליבו של העם, כן גוברים רגשות התסכול המביאים למעשים בלתי מבוקרים שאיש אינו מעוניין בהם לכתחילה, עד להתפרצות קיצונית של יחידים במעשה הנקם בנער הערבי".

"ההכרה במציאות זו מולידה את התובנה שיש לנתב את הלבבות החמים לאפיק בונה ויצירתי הפועל לתיקון. ככל שיותר ויותר יהודים חשים כי הממסד הנוכחי איננו נותן ביטוי לרחשי ליבם, ואדרבא, מדחיק אותם בכוחנות, כך גובר החשש לפעולות בלתי מבוקרות של יחידים".

"תנועת דרך חיים מאמינה כי בכדי למנוע פעולות מסוג זה, עלינו לאסוף יחדיו את המוני הלבבות היהודיים החמים ולנתבם לבניין מוסד, שישקף נכונה את הערבות ההדדית בין יהודים, את הרגש היהודי החם ואת החזון והתקווה למדינה אחרת, מדינה יהודית על פי תורה המתנהלת באורם של צדיקים". 

"אירועי השבועות האחרונים מלמדים פעם נוספת, כי ישנם המוני יהודים שמאמינים ורוצים לראות כאן מדינה אחרת, מדינה יהודית ראויה לשמה, שתפעל למען העם היהודי. אם נשכיל לבנות מוסד שישקף נכון רגשות חיוביים אלו, נצליח לחולל שינוי לטובה במציאות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון