בע"ה י"ג אלול תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גדי שמני: "ישראל אלופת הכיבוש"

אלוף פיקוד מרכז לשעבר מגלה בנאום שנשא מהם דעותיו. "הייתי אלוף פיקוד המרכז. אלוף הכיבוש"

  • כ"ח אב תשע"ו - 16:58 01/09/2016
גודל: א א א
גדי שמני (ויקיפדיה)
גדי שמני (ויקיפדיה)

אלוף פיקוד מרכז לשעבר, גדי שמני, נשא נאום בבמהלך כנס ביטחוני במרכז הבינתחומי בהרצליה ואמר כי "ישראל היא אלופת הכיבוש".שמני חתם בתקופת כהונתו על צווי הרחקה מנהליים רבים לפעילים ותושבים יהודים.

"הבאנו את הכיבוש לרמה של אמנות. אנחנו אלופי העולם בכיבוש. הייתי אלוף פיקוד המרכז. אלוף הכיבוש. ואני שואל את עצמנו, זה מה שאנחנו רוצים להיות? כל צעד שאנו עושים צריך להיגזר מראיית המטרה האסטרטגית - היפרדות מהפלסטינים" אמר שמני.

"העיסוק הצה"לי בשליטה על אוכלוסייה של 2.5 מיליון אזרחים מסיטה את צה"ל מהפעילות העיקרית שלו. צה"ל מתקשה להיערך לאיומים שעליו להתמודד עימם. הצבא מאבד מהערכיות ומהכושר שלו והופך לשק חבטות של פוליטיקאים" הוסיף שמני.

בהמשך הביא שמני את הפיתרון שלפיו יש לקדם בנושא: "ישראל לא תסכים לעולם להסדר שלא נותן מענה לדרישות הביטחון שלה. הפלסטינים לא יקבלו את המשך הכיבוש האינסופי הישראלי. הפתרון היחיד המקובל הוא היפרדות בהסכם מהפלסטינים. מדינות האזור בשלות ומעוניינות בקיום יחסים מלאים, אך לא יעשו זאת כל עוד הסוגיה הפלסטינית לא פתורה באופן שיניח את דעתן. על ישראל להשפיע על המערכת האזורית דרך קשרים עם מדינות שונות ויחסיה עם ארה"ב".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון