הרב וייס: "אסייע למשטרה לאתר את החשודים בתקיפת הבלשים"
בראיון הבוקר לרשת ב' אמר הרב וייס כי הוא יסייע למשטרת ישראל למצוא את תלמידיו החשודים בתקיפת הבלשים הערבים אתמול לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד. בלשי המשטרה שוחחו בערבית בקול בכדי למשוך אליהם תלמידים זועמים
בראיון הבוקר לרשת ב' אמר הרב וייס כי הוא יסייע למשטרת ישראל למצוא את תלמידיו החשודים בתקיפת הבלשים הערבים אתמול לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד. בלשי המשטרה שוחחו בערבית בקול בכדי למשוך אליהם תלמידים זועמים
\ r\n[caption id="attachment_63202" align="aligncenter" width="427" caption="הרב ירחמיאל ויס (איתי פרץ)"] אתמול בבוקר הותקפו שני בלשים ערבים בגז מדמיע ע"י נערים שככל הנראה לומדים בישיבת ירושלים לצעירים בשכונת קרית משה בירושלים. האירוע התרחש לאחר הרצחו של אביתר בורובסקי הי"ד בצומת תפוח. על פי החשד, יצאו מספר תלמידים מהישיבה ונתקלו בשני בלשים ערבים שנשלחו כפתיון. הבלשים שוחחו בקול בערבית, בכדי למשוך את תשומת לב תלמידי הישיבה הכואבים את הרצח הנורא. מספר תלמידים יצאו מהישיבה וריססו גז מדמיע לעבר הערבים, ללא שידעו כי מדובר בבלשי משטרה. הבלשים התעמתו עמם והצליחו לתפוס את אחד התלמידים, תושב יצהר, תוך שהם מכוונים לעברו אקדח ומאיימים בירי. שאר התלמידים נמלטו. בשיחה עם כתב רשת ב' אמר הרב ירחמיאל וייס, ראש הישיבה לצעירים, כי יפעל לעזור למשטרה למצוא את החשודים המעשה. עוד הוסיף הרב וייס כי התלמיד אשר נעצר הוא תושב יצהר אשר הכיר באופן אישי את הנרצח אביתר בורובסקי הי"ד. בנוגע לתקיפה אמר הרב וייס כי הוא מבין את תסכולם של תלמידי הישיבה מאזלת ידה של המדינה במניעת הרצח, אך למרות זאת זה לא סיבה מספקת בשביל לתקוף שוטרים, והתקיפה אינה מועילה בכל מקרה. בשעות הצהריים האריך בית משפט השלום בירושלים ביממה את מעצרו של התלמיד שנעצר. עמותת חננו הודיעה כי תגיש ערר על ההחלטה. יש לציין כי לפני מספר שבועות הותקפה סמוך לישיבה ערביה שחלפה במקום. בעקבות האירוע נעצרו מספר תלמידים ושוחררו לאחר שלא הוכח קשר בינם לבין האירוע. משרד החינוך פרסם כי הישיבה תשלח משלחת של תלמידים לפגישת התנצלות עם המורה הערביה המלמדת בבית ספר ברמת השרון.
ל"נועם המבלבל" על תגובתך ליובל ולכל ההולכים בדעתו. אח שלי'תאמין לי שכואב לי וכמוני ליובל לרב ויס ולכל יהודי על כל מעשה מתואב רשע ובלתי מוסרי שערבים ושוטרים עושים! אבל צריך להיות מציאותי ולדעת איך להתיחס לזה! אנו צריכים קודם כל להרבות בתורה אמונה ואהבה בתוכנו-"עם ישראל" אהבה, כבוד זל"ז ,השלמה למרות חילוקי הדעות, ולאגיע לקו משותף עם התגברות חזקה וקצת להתפשר מבחוץ וכמובן קנאה לאמת חזקה מבפנים. וביחד לפעול לגרש ולהחריב כל רע אפשרי! (בין אצל הערבים בין בחינוך קלוקל ובין במעשי פשע) אבל לפעול בצורה לא מועילה(הוצאת עצבים במכות...) ועוד לבד ללא הסכמה מאף אחד ובידיעה שתתפס ותחתוף על זה?! זה פשוט ללכת ראש בקיר ועם זה לא נגיע לכלום! רק לעוד ועוד שנאה ומלחמת אחים! אח אהוב! אני נותן לך מכאן חיבוק ענק ואוהב בוכה וכואב איתך על הרצח של אחינו ועל כל פורענות ערבית אכזרית אבל משתדל לנשוך את השפתים ולא לעשות שטויות. בוא נשתדל שנינו להרבות בלימוד תורה להרבות באהבה ולהרבות בחסד ויה"ר שבקרוב ממש יבוא בן דוד לגאלנו ונשוב לציון עיר קודשנו עם כל יושבי תבל ארצנו ונראה עין בעין אנו כל עמ"י באהבה רבה בשוב ה' ציון. (דעתי הנוטה לדעת רבותי)
1.אני מבין בלב שלם את דברי הגר"י ויס שליט"א! נערים בתיכון תפקידם ללמוד תורה ופחות להתעסק במעשה תוקפני כהרבצה לערבים שגם אם בכללי הוא היה מנחה את אנשי המעשה לעשות כך,זה דבר חסר כל תועלת! ואם לא היה אומר את מה שאמר היו עושים בעיות גדולות לישיבה שהיו גורמות המון ביטול תורה כך שגדול ההפסד על הרוח!2.הישיבה לא שלחה אף תלמיד לנחם את האבלים! הרב ויס הלך בעצמו ויום אחרי אני(תלמיד ישל"צ) וחברי הלכנו מיוזמתנו באישית ובאישור מרן לנחם את האבלים! "פוליטיקאים נשארים פוליטיקאים"...
ליובל המבולבל, למקרה שעוד לא שמת לב ואתה עדיין ישן ונמצא בחלום כלשהו, אנו בעיצומה של מלחמה רבת שנים ורבת פנים בין הערבים והיהודים. ותאמין לי אם הערבים היו מנצחים בעבר או אם ינצחו בעתיד תאמין לי לא רק להסתובב ברחוב תתקשה אלא גם להתחבאות בבית הם לא היו משאירים ממך זכר. וכבר אמרו חז"ל הטוב שבמצרים (גויים) רצוץ את ראשו. אני מקווה שתתעורר במהרה מהחלום שלך לפני שיהיה מאוחר מידי. הערבים מובלים מתוך אינטרסים שלהם כדאי שגם אנחנו נתחיל ללכת אחר אינטרסים שלנו של יהודים. האורחים שלך בהחלט לא אורחים רצויים ובכלל אני שונא את כל הדימויים המעפנים האלה שצובעים את המציאות בצבעים לא נכונים. המציאות חזקה מכל דבר. אז לידיעתך יש ערבים שלוקחים בנות יהודיות ויש שלוקחים רכוש יהודי ויש שלוקחים דמים של יהודים. ויותר מזה למה אתה חושה שתוכל להסתדר עם הערבים כשהם בתוך עצמם לא מסתדרים. "ישמח צדיק כי חזה נקם פעמיו ירחץ בדם הרשע"
הכאת ערבים בירושלים אינה יכולה להיחשב כלגיטימית בגלל הפיגוע. אנחנו צריכים לכבד את הערבים שחיים איתנו, תוך הכרה עצמית ברורה שהארץ שלנו והם אורחים. אך ראוי להתנהג יפה לאורחים. הרצי"ה זצ"ל כתב כמה פעמים כנגד פגיעה בערבים. אין בעיה מוסרית ללכת לכפר שממנו יצא רוצח ולשבור מכוניות (ואגב, בעוורתא צהל עשה הרבה יותר מזה..), אבל איזה היתר הלכתי יש להרביץ לערבי סתם?? "האבות נקראו ישרים".
תמיד אומרים שיש בעיה בקרב הציבור הדתי לאומי שלא מכבד את רבניו. אך כיצד ניתן לכבד את הרבנים שלנו בשעה שהם יורקים עלינו! תמיד אומרים שהחרדים יודעים לכבד את הרבנים שלהם זה אולי בגלל שרב חרדי לא ימסור את תלמידיו לידי המשטרה ואפילו לא יעלה רעיון זה על דל שפתיו. איזה מסר הרב וויס מעביר לנוער כשהוא מוכיח להם בפעם מי יודע כמה שהרבנים שלנו הם משענת קנה רצוץ. שמתי שמדובר על המדינה, צבא, משטרה הם עוברים לדום עם הצדעה. ותוך כידי רמיסת קהל מרעיתם. כך היה בגירוש, במחתרת היהודית, תג מחיר, עימותים עם המדינה. הצורך ללקק לתקשורת עוברת כל גבול. למה הוא לא מגן על תלמידיו! שלא ידברו אחר כך על זלזול ברבנים. לצערי הרבה מהרבנים בציבור שלנו אינם מנהיגים אולי מורי הלכה , אך אינם פורצי דרך ומנהיגים.
יכול להיות שאתה צודק, אבל תגיד לי, היית פעם במקום הזה? היו מו חות לך על כפות המאזניים מצד אחד כמה חבר'ה ש"עושים שטויות", ומצד שני מקום חינוך שבנית בעמל רב?! אם עמדת במצב כזה או במצב דומה, אני מוכן לשמוע ממך ביקורת. לא בטוח שתהיה צודק, אבל יש לך זכות לומר זאת.ובקשר לרב וייס עצמו, אף אחד לא אמר שהוא אכן ילשין בפועל. הגיוני מאוד שהוא ילחץ על החבר'ה להסגיר את עצמם אחרי ייעוץ משפטי, בהנחה שהמשטרה תתפוס אותם כך או כך בסופו של דבר. מה שבעייתי כאן בעיני הוא הצורך להתראיין, להוכיח לכל העולם שאתה בסדר.
ממלכתי יקר, תמיד אבל תמיד יש מנוס מהלשנה!!! ואכן כן, אם יש לו כמה תלמידים עם חצ'קונים ודם רותח הוא צריך למסור את הנפש שלו ושל אשתו וילדיו על התלמידים האלו, אחרת איזה מין איש חינוך הוא??? אני מסכים לחלוטין שאסור היה לו להתראיין ולא רק לרשתות חילוניות שמאלניות, אלא גם לערוץ 7 ולחרדים, הם בדיוק אותו דבר גרועים! יש רק רשת אחת שאפשר לשתף איתה פעולה והיא הקול היהודי.
הייתי יותר שמח אם היה מסרב להתראיין. מפני שלדעת לעמוד בגבורה בריאיון עיתונאי במצבים כאלו הוא כשרון שיש לאנשים מיוחדים מאוד. מה שצריך לעשות הוא לדבר אך ורק על מה שנכון לדבר - הזעם והתסכול שחשים התלמידים ולא להסכים להיכנס לפינות של גינויים וכו'. אך כאמור זה מאוד קשה ולכן עדיף לסרב להתראיין.בכל אופן ייתכן שחוקית הוא לא יכול שלא לשתף פעולה בחקירה (לא עומדת לו זכות השתיקה כי הוא אינו חשוד). אם הוא יודע ואינו מוכן לומר זה שיבוש הליכי חקירה. אני לא חושב שהוא צריך לסכן את חירותו ומשרתו בגלל כמה חבר'ה עם דם רותח. כמובן הוא יכול לומר שאינו יודע אא"כ יש להם הוכחות שהוא יודע.אבל גם אם אין מנוס מהלשנה, אל תגיד את זה ברדיו.
אני 17 י' ניסן תשע"ד 18:21 אני
ישי 16 י"ח חשון תשע"ד 14:31 ישי
דני חלמיש 15 כ"ד תמוז תשע"ג 10:50 דני חלמיש
שונא צבועים ציונים "דתיים" 14 כ"ד תמוז תשע"ג 04:32 שונא צבועים ציונים "דתיים"
נריה 13 כ"ד אייר תשע"ג 23:01 נריה
נריה 12 כ"ד אייר תשע"ג 22:39 נריה
אמתי 11 כ"ב אייר תשע"ג 20:30 אמתי
חגי 10 כ"ב אייר תשע"ג 18:33 חגי
נעם 9 כ"ב אייר תשע"ג 17:38 נעם
יובל 8 כ"ב אייר תשע"ג 16:41 יובל
נעם 7 כ"ב אייר תשע"ג 11:11 נעם
יהודה היקר 6 כ"ב אייר תשע"ג 08:03 יהודה היקר
יהודה 5 כ"א אייר תשע"ג 19:48 יהודה
ממלכתי 4 כ"א אייר תשע"ג 18:49 ממלכתי
צבי סוכות 3 כ"א אייר תשע"ג 18:34 צבי סוכות
מה אתה רוצה שהוא יגיד? "אני תומך בהם וכך צריך לעשות"? 2 כ"א אייר תשע"ג 18:23 מה אתה רוצה שהוא יגיד? "אני תומך בהם וכך צריך לעשות"?
אלעד 1 כ"א אייר תשע"ג 16:55 אלעד